තෙදින් පතිනි සඳ එති නරලොවටා !






මේක මාගලක් ඔන්න දැන්ම කිව්වා . කතාවට පෙරවදනක් ගන්නවානම් ඊයේ පෙරේදා වෙච්ච සිද්දියක් නිසා තමයි මේ කතාව ලියන්න හිතුවේ . මම කෑම්ප් ගිහින් ආවට පස්සේ දවස් හතරකින් විතර පැපොල් රෝගය වැළඳුනා . වැළඳුනා කියන්නේ රෝගය මාව සහ මගේ මුහුණත් තහඩුව වැළඳුවා . 

ගෙදර කස්ටිය කොහොම හරි කරන්න තියෙන ඔක්කොම ඒවා කරා . තව වෙද හාමිනේ කෙනෙක් වෛද්‍ය ප්‍රතිකාර ලබා දුන්නා . ප්‍රවීණ සූප වේදියෝ දෙන්නෙක් තරඟෙට අහලා අහලා කෑමට බීමට අනං මනං සප්ලයි කරා . ඔන්න ඔහොමයි කාලේ ගත කලේ .

හැබැයි ලෙඩවෙලා දෙවෙනි දවසේ වයලීනෝට හොඳටම අමාරු උනා . ඇවිදින්නත් බැරුව අම්මයි තාත්තයි දෙන්නගේ කරේ එල්ලිලා තමා දවස් දෙකක් තුනක් ඇවිද්දේ . නැත්නම් හිටගත්ත ගමන් පීසාහි ඇලවෙන කුලුන වගේ මම එහෙට මෙහෙට වැනෙනවා . දවසක් ඇඳෙන් නැගිටගන්නම බෑ , නාඩිත් හොඳටම weak , කන්නත් බෑ වතුර බිව්වත් ඔන්ද ස්පොට් වමනේ . ඔන්න එදානම් පොඩ්ඩක් බය හිතුනා . කොටින්ම කියනවනම් මරණ බය කියන එක දෙවෙනිපාරට දැනුනේ ඔන්න ඔය දවසේ තමා . චඃ දැන්ම මැරෙන්න බෑ අෆ්ෆා . තව පෝස්ට් තියෙනවා ලියන්න කියලා හිතුනා .




මේ ෆොටෝ එක ගැන පස්සේ මගේ යාල්ලුවෙක් සහ එයාගේ යාලුවෝ විස්තර ඇහුවා . මට එවෙලේ තමයි හිතුනේ පත්තිනි දේවිය ගැන ලියන්න ඕන කියලා . 

පත්තිනි දේවියගේ උපත ගැන කතාවනම් ටිකක් දිගයි . හැබැයි මම ඔන්නොහෙ එකටම ලියනවා . කොටස් දෙකකට වෙන් කරන එක අපරාදයක් . කවදා හරි මේ ගැන හොයන අය ගැනත් හිතලා එකම පෝස්ට් එකට දැම්මා. 

මත වාද තියෙන්න පුළුවන් . සමහර අය තර්ක කරා මේ එයා නෙවෙයි මෙයා . හා මේ එයා නෙවේ මෙයා කියලා . හැබැයි මම දන්න හැටියට මේ මෙයා තමා .

දකුණු ඉන්දියාවේ කාවේරි ගඟ කිට්ටුව තමයි ඒ කාලේ චෝල රාජ්‍යය පිහිටලා තිබුනේ . කරිකාල කියලා රජතුමෙක් මේ රාජ්‍යය පාලනය කළා . අගනුවර උනේ පූනාර් කියන නගරය හැබැයි කාවේරි පට්ට්ටන කියලත් ඒ නගරයට කියනවා . ලංකාව සහ ඉන්දියාව අතරේ වෙළඳාම් වලට මේ කාවේරි පට්ටන කියන ප්‍රදේශය ඉතාම වැදගත් උනා . 

මේ නගරයේ මනෙයික්කන් කියලා ධනවත් වෙළෙන්දෙක් හිටියා . මේ වෙළෙන්දාට දාව තමයි කන්නගීඑහෙමත් නැත්නම් අපි මේ කියන පත්තිනි දේවිය උපදින්නේ . මෙතුමියගේ උපත ගැන විවිධ කතා තියෙනවා . නයි කඳුලෙන් , ගිනිජාලාවෙන් , අඹ ගෙඩියෙන් ඔහොම ඔහොම එක එක ඒවායින් ඉපදිලා තියෙනවා . 

මම මේ කියාගෙන යන්නේ වෙනත් කතාවක් . ඉතින් ඒ නගරයේ හිටපු තවත් ධනවත් මුතු වෙළෙන්දෙක් තමයි මස්සෙට්ටුවාන් කියන්නේ . මේ වෙළෙන්දාගේ පුතා තමයි කෝවලාන් එහෙමත් නැත්නම පාලඟ කියන්නේ . මේ වෙළඳ පවුල් දෙකම ඉතාම සමීපයි . ඒ වගේම මේ කෝවලාන් තරුණයා සහ කන්නගී කියනන් දෙන්නම එකම වයසේ . ඉතින් පවුල් දෙකේ තිබ්බ ෆිට් එක නිසාම මේ දෙන්නව විවාහ කරවනවා . 

Posted Image


ඉතාම ලොකු විවාහ මංගල්‍යක් උනා මේක . රටේ රජතුමා පවා ආවා මේ මංගල්‍යයට . ඉතින් විවාහ වෙලා මේ දෙන්නට තිබ්බේ තමන්ට උරුම ධනය පාවිච්චි කරමින් සතුටින් ඉන්න තමයි . මහා මාලිගා , ඇත් අස් වාහන අරවද මේවද එව්වා මෙව්වා ඔක්කොම තිබ්බා . වසර කීපයක් මෙයාලා කෝවලාන්ගේ මහගෙදර හිටියා . පස්සේ ඉතින් දෙන්නා වෙන ගෙදරක පදිංචියට යනවා .


ඊට පස්සේ දෙන්නා පොඩ්ඩක් කාර්ය බහුල වෙනවා . මොකද කන්නගී ස්වාමි දුවකගේ වගකීම් කරට ගන්නවා . කෝවලාන් හැබැයි මේවාට එච්චර කැමති නෑ . ධනවත් වෙළෙන්දෙක්ගේ පුතෙක් නිසා මෙයා හැදිලා තිබුනේ පියාගේ දේවල් වලින් කන්න විතරයි . ඉතින් මෙයා ව්‍යාපාර වලට ඇතුළු වෙන්නේ නෑ . හැබැයි සංගීතයට ඉතාම කැමති ඒ වගේම සංගීතය ගැන පරතෙරට ඉගෙනගත්ත කෙනෙක් තමයි මේ කෝවලාන් .

මෙයා ධනවත් කෙනෙක් නිසා රටේ ඉන්න දක්ෂ ශිල්පීන් මෙයා තමාගේ මන්දීරයට ගෙන්න ගන්නවා ඒ නැටුම් ගැයුම් වලින් විනෝද වෙනවා . මෙයා ආශ්‍රය කලෙත් ව්‍යාපාරිකයින් නෙවේ . කළා කරුවන් . මෙහෙම කාලයක් යනකොට දවසක් මේ කෝවලාන්ට දැනගන්න ලැබෙනවා නවක නර්තන ශිල්පිනියකගේ මංගල අරන්ගේත්රම් උළෙලක් තියෙනවා කියල . මේ නර්තන ශිල්පිනියගේ නම මාධවී . ඉතින් මේ නර්තන උළෙල දැකබලාගත්ත කෝවලාන් මේ මාධවීගේ රූසපුවට ආදරය කරන්න ගන්නවා .

එදා මාධවී යෙදුන නර්තනය ඉතාම අලංකාරයි . ඒවගේම දීර්ඝ වෙලාවක් මාධවී නර්තනයේ යෙදෙනවා . ඉතින් දක්ෂකම වගේම ලස්සන නිසාම කෝවලාන් දෙවුලොවින් ආපු සුරංගනාවියක් වගේ හිටපු මාධවී කෙරෙහිම හිත යොදවලා සති ගානක් ගෙදර යන්නේ නැතුව නිවසින් පිටත වාසය කරනවා . මෙයාගේ හිත හොඳටම අවුල් වෙනවා . මාධවී ගැන හිතලා හිතලා තවත් දුක් විඳින්න බැරි නිසා කියලා කෝවලාන් මාධවීගේ මැදුරට යනවා මාධවී එක්ක ටිකක් කතා කරන්න ඕන කියලා . මැදුරේදී දෙන්නාගේ හමුවීම දුරදිග යනවා . ඒවගේම මාධවීත් මේ කෝවලාන්ට ආදරය කරන්න පටන් ගන්නවා .

අන්තිමට කෝවලාන් ගෙදර ගියේම නෑ . මාධවී එක්කම නවතිනවා . කෝවලාන් සංගීතයටත් මාධවී නැටුමටත් ලැදි නිසා කෝවලාන් මේ මේ අලුත් ජීවිතයට ඉතාම ප්‍රිය කරනවා . මොකද කන්නගී ඒ කියන්නේ අපේ පත්තිනි දේවිය මේ දේවල් වලට කැමති නැති නිසා . කන්නගීත් හැබැයි මේ ගැන දුක් උනේ නෑ . ඒ වගේම කන්නගී කෝවලාන් බැඳීමට වඩා මාධවී කෝවලාන් බැඳීම වඩා ශක්තිමත් උනා . 

කාලයක් යනකොට කෝවලාන්ට දාව මාධවී මණිමේකලා කියලා දියණියක් බිහි කරනවා . ඉතින් ඊටපස්සේ කාලයක් යනකොට මාධවීගේ ලාලිත්‍යය නැතිවෙලා ලස්සන නැතිවෙලා ශරීරය වැහැරුනාම කෝවලාන්ට මාධවී එපා වෙනවා . දෙන්න අතරේ පොඩි පොඩි අවුල් ඇති වෙනවා . ඉතින් පස්සේ කෝවලාන්, මාධවී සහ මණිමේඛලා දියණිය අතැරලා ආයෙත් කන්නගී ගාවටම යනවා . මාධවී කියන්නේ නැට්ටුක්කාරියක් . ඒ නිසා එයා මුදල් කළමනාකරණයක් ගැන දන්නේ නෑ . එනිසාම ධනකුවෙරයෙකුගේ පුත්‍ර කෝවලාන් අවසානයේ කන්නගී වෙතට යන්නේ හිඟන්නෙක් වෙලා . 






මාධවී ගැන තව දෙයක් කියන්න අමතක උනා මුලින් . මාධවී කලින් තවුතිසාවේ හිටපු දෙවඟනක් . සක්‍රයා එක්ක වෙච්ච මත භේදයක් නිසා සක්‍රයා මේ දෙවඟනට සාප කරනවා . මේ සාපය නිසා මාධවීට වෙන්නේ මනුස්ස ලෝකේ ඉපදෙනකොට ගණිකාවකගේ දියණියක් වෙන්න . ලස්සන ගියාට පස්සේ මෙයත් ගණිකාවක් උනා . මණිමේඛලා දියණිය මාධවී විසින් හදාගත්තා . මොකද ඒ කාලේ ගණිකාවෝ පිරිමි දරුවෝ හදාගන්නේ නෑ ( ජීවක වෙදැදුරුතුමාගේ කතාව අහලා ඇතිනේ ) . ගෑනු දරුවොනම් හදාගෙන ලොකු උනාම ගණිකා වෘත්තියට යොමු කරවනවා . මධවීත් අන්තිමට මේ පාරේම යනවා . නැට්ටුක්කාරියන්ගේ ජීවිතයට ඉන්දියාවේ ඒ කාලේ අත් උනේ මේ ඉරණම තමයි .

කෝවලාන් ඉතින් කන්නගී ගාවට අත් වන වන ආවට කන්නගී ඉතාම ආදරෙන් කෝවලාන්ව භාර ගන්නවා . හැබැයි මාධවී හිතන් හිටියේ කෝවලාන් සල්ලි හොයාගෙන ආයෙත් එයි කියලා ඒත් කෝවලාන් ආවේ නෑ . කන්නගී තමාට සමාව දුන්න නිසා කෝවලාන්ට කන්නගී ගැන ලොකු ආදරයක් හිතෙනවා . ඉතින් ආයෙත් කන්නගීව දාලා ගියේ නෑ . මේ නිසා මාධවී කෝවලාන්ට පණිවිඩයක් එවනවා ආයෙත් එන්න කියලා . ඒත් කෝවලාන් ඉල්ලීම ප්‍රතික්ෂේප කරනවා . මේ දුකට මාධවී මිය යනවා . මියගියාම සක්‍රයාගේ සාපය ඉවරවෙලා නිසා මාධවී ආයෙත් තවුතිසාවේ ඉපදෙනවා .

තමන් කරපු පදිරි වැඩ නිසා කෝවලාන්ට රටට මුණ දෙන්න බැරි වෙනවා . ඒ නිසා කෝවලාන් කියනවා කන්නගීට අපි වෙන රටකට යන් කියලා . වෙලා පළාතකට ගිහින් රස්සාවක් කරන්න තමා හිතන් ඉන්නේ . දෙන්නා දැන් කාවේරි ගඟ දිගේ යාත්‍රා කරලා වනාන්තර පසු කරලා මධුරා පුරයට සම්ප්‍රාප්ත වෙනවා .

මේ වෙලාවේ මට මතක් වෙනවා සළු පාලියේ කවියක කොටසක් . 

" මධුරා පුර වැඩි පතිනි සදේය " කියලා . ඔය මධුරා පුරයට පැමිණීම තමයි ඒ කවියේ කියල තියෙන්නේ . 

ඉතින් මධුරා පුරයේ තිබ්බ ගොපලු ගෙදරක මේ යුවල නවතිනවා . ඒ නවතිලා කෝවලාන් පොඩි ජොබ් එකක් කරනවා . කන්නගී ගෙදර වැඩ කරනවා . ඒත් දැන් දෙන්නට වියදමට ලැබෙන සල්ලි මදි නිසා කන්නගී ගාව තිබ්බ එයාගේ දෙමාපියන් හදලා දුන්න මැණික් ඔබ්බපු රන් සළඹ විකුනමු කියලා කෝවලන්ට කියනවා .

මධුරාපුරයේ මේ සළඹ මිල කරන්න ලේසි පුතෙක් හිටියේ නෑ . ඒක තනි රත්තරන් වලින් හදපු මැණික් අල්ලපු ඉතා වටිනා සලඹක් . පස්සේ කෝවලාන් රජගෙදර රන්කරුවා හොයාගෙන යනවා මේක විකුනන්න . කරුමේ කියන්නේ මධුරාවේ රජතුමාගේ බිසවගේත් සළඹ මේ කාලෙම නැතිවෙලා තියෙනවා . ඉතින් රන්කරුවා ගාවට ගියාම රන් කරුවා කට්ටය , රන් කරුවා හිතනවා මේ සළඹ රජතුමාගේ බිසවගේ කියලා මම රජතුමාගෙන් තෑගී ගන්නවා කියලා . 

පස්සේ රන්කරුවා කියනවා කෝවලාන්ට මම රජතුමාට මේක මිල කරලා මුදල් ගේන්නම් මම එනකං ඉන්න කියලා . කෝවලාන් ඉන්නවා රන්කරුවගේ ගෙදර .

ඉතින් රන් කරුවා කරන්නේ මේ සළඹ ගැනයි කෝවලාන් ගැනයි රජතුමාට කියනවා , මේ තමයි මම හදලා දුන්න බිසවගේ රන් සළඹ මෙයා තමා හොරා කියලා . පස්සේ රජතුමා රාජපුර්ෂයින් යවලා කෝවලන් අල්ලාගෙන එනවා . නඩු අහන්නෙත් නැතුවම රජතුමා කොවලාන්ගේ හිස සිඳින්න නියෝග කරනවා . නගරයේ මිනිස්සු මේ සළඹ හොරා මැරීම ගැන කතාවෙනවා . ඔහොම ඔහොම කතාව අන්තිමට කන්නගීට දැනගන්න ලැබෙනවා .

කන්නගී හොඳටම දුක් වෙනවා . පස්සේ මෙයා මාලිගාවට ගමන් කරනවා . මේ අතරේ තමයි රන් කරුවා කරපු වැඩේ මගදී ආරංචි වෙන්නේ . පස්සේ කන්නගීට හොඳටම තරහා යනවා . මෙහෙම තරහා ගිහින් කෝපයෙන් මාලිගාවට යනවා . කෝපයෙන් ඇය කොච්චර වියරු වැටුනද කියනවනම් ඇය දකින රාජ පුර්ශයින්ට ඇයව නවත්තන්න වත් මතක් වෙනේ නෑ අයගේ තිබ්බ නපුරු පාටට . 

කන්නගී මාලිගාවට ගිහින් රජතුමා ඉස්සරහා කෑගහලා කියනවා මේ මගේ අනිත් සළඹ . අපි ආවේ කාවේරි නුවර ඉඳලා . මේ මගේ සැමියා , අපිට සල්ලි නැති නිසා මගේ සළඹ විකුනන්න ආවම තමයි මේ නිස්කාරනේ මරලා තියෙන්නේ කියලා . කන්නගී කෙන්තියටම තමන්ගේ අනිත් සළඹ අතට අරගෙන මහා හයියෙන් රජතුමා ඉදිරියේ සාප කරමින් පොලවේ ගහනවා . සළඹේ තිබ්බ සාපලත් මැණික් කැට ගැලවිලා වීසිවෙලා ඒ මැණික් කැටයක් වැදිලා රජතුමා මිය යනවා . 






දුක ඉවසගන්න බැරුව කන්නගී තමාගේ වම පියයුර අතින් ඇදලා ගලවලා එතනම පොලවේ ගහනවා . මේ පියයුර පොලවේ ගහපු නිසා නැගුන ගිනි දැල් වලින් මුළු මදුරාපුරයම ගිනි ගත්තා කියලා තමයි කියන්නේ . ඉතිරිවෙලා තියෙන්නේ සිල්වත් අය විතරයි . කන්නගී මේ වෙලාවේ දේවත්වයට පත් වෙනවා .
අපේ ආච්චි ඉස්සර හවසට බුදුන් වඳිනකොට පත්තිනි දෙවියන්ට පින් දෙන්න කියන කවි කීපයක් මේ .

බාලේ පෙම් බැඳී හිමියට ආලේ
අත්හැර ආවේ ගම ඒ කාලේ 
පඬි රජ මැරවූයෙන් සිහි විකලේ
පත්තිනි පෑවේ පතිදම් සීලේ

සළඹ නිසා තම සොරෙකුන් ලෙසටා 
හිමියා මැරවූයෙන් රජ එවිටා
පත්තිනි දේවිය ගොස් රජු වෙතටා
තනය කඩා වම ගැසුවේ බිමටා 

මැවුනි එතන ගිනි ජාලා එවෙලේ
පඬි පුර අළු වී ගියා ඇසිල්ලේ
එවැනි උතුම් බල පත්තිනි ආලේ 
සිහිකර පින් දෙමි නිතර දෙවේලේ

සිත් සනසන සොඳ ගුණති අමාවන් 
උත්තම පතිදම් සුරැකි අමාවන් 
සත් හට සෙත් දෙන රුවැති ලමාවන් 
පත්තිනි දෙවියෝ පින් අනුමෝවන්

පස්සේ කන්නගී මේ ගින්න නිවා දානවා . මෙයාගේ ශරීරයේ වම නිල්පාට වෙනවා , දකුණ රන්වන් පාට වෙනවා . වම් අතේ රන්පාට නෙළුමක් දරාගන්නවා , දකුනතට අසිපතක් ලැබෙනවා , වම පයේ අලංකාර සිහින් හඬ තියෙන සළඹක් සහ දකුණු පාදයේ මහත් සළඹක් පළඳිනවා . ඒ වෙලාවේ ඒ පුරයට අරක් ගත්ත දෙවියෙක් ඇවිත් කියනවා මියගිය කෝවලාන් එසේ මිය ගියේ ගිය ආත්මයේ සොල්දාදුවෙක් කියලා හිතලා අහිංසකයෙක් මරාදාපු පවට කියලා . 

පස්සේ කන්නගී අහනවා කෝවලාන් දැන් කොහේද ඉපදිලා ඉන්නේ කියලා . ඉතින් දෙවියා කියනවා කෝවලාන් දැන් දිව්‍යලෝකේ ඉන්නේ ඔබතුමිය රැගෙන යන්න එයි කියලා . 



පස්සේ දිව්‍යරථයක් ඇවිත් කන්නගී දෙව්ලොවට රැගෙන යනවා . කන්නගී ගහක් මුල ඉන්නකොට තමයි මෙහෙම දිව්‍ය ලෝකෙන් දිව්‍ය රථය ඇවිත් අරගෙන යන්නේ . ඉතින් මිනිස්සු මේ සිද්දිය ගැන පුදුමයෙන් කතා වෙනවා . මේ කතාව මදුරාපුරයේ හිටපු කවියෙක් වන සත්තනාර් කියන කවියා මගින් වංග රටේ සෙන්ගුට්ටුවාන් කියන රජතුමාට දැනගන්න ලැබෙනවා . පස්සේ මේ රජතුමා මධුරාවට ඇවිත් මේ කන්නගී දෙව්ලොවට ගිය තැන ගහ ගාව දේවාලයක් හදලා එතන කන්නගීගේ පිළිමයක් පිහිටවනවා . ඔන්න ඔහොම තමයි පත්තිනි දේවියගේ උපත ගැන සඳහන් වෙන්නේ . එහේ කන්නගී දේවිය මෙහෙ පත්තිනි දේවිය උනා කියලා තමා පිළිගැනීම .

පසු කාලෙකදී ගජබා රජතුමා ලංකාවට පත්තිනි සලඹක් වැඩම කෙරෙව්වා . ඊට පස්සේ තමයි නවගමුවේ දේවාලය හදලා සඳුන් දැවයෙන් කල පත්තිනි දේවියගේ පිළිමයක් සහ සළඹ හත් කට්ටුවක් තැම්පත් කරලා ඒක පත්තිනි දේවියට කැප කරලා තියෙන්නේ . අද ලංකාවේ තියෙන ප්‍රධානම පත්තිනි දේවාලය නවගමුවේ පත්තිනි දේවාලය . 

ඒ වගේම කඩුවෙල නගරය අසල තියෙන රන්කඩු පත්තිනි දේවාලයත් ප්‍රධාන පත්තිනි දේවාලයක් .

දවසක් නවගමුවේ පත්තිනි දේවාලේ කපු මහත්මයට හීනෙන් පේනවා දේවාලය අසල කැළණි ගඟේ අටබොරදම් ගාලා සකස් කරපු කොස් කොටයක් පාවෙනවා . ඒක දේවාලෙට ගෙනත් දේවාලේ සවි කරන්න කියලා හීනෙන් නියෝග කරලා තියෙනවා . පස්සේ කපු මහත්මයා මේක ගෙනත් හයි කරගන්නවා . ටික කලක් යනකොට පත්තිනි දෙවියන්ගේ ආනුභාවයෙන් මේ මල කොස් කණුව බිත්තියේ තියෙත්දිම දළු දාලා පස්සේ ගෙඩිත් හටගන්නවා . මේ කොස් කණුව එව්වේ සක්‍රයා කියලා තමයි කියන්නේ . පත්තිනි දේවියගේ දේව බලය පරීක්ෂා කරන්නලු එහෙම කොස් කණුවක් එව්වේ .

Posted Image


ලියාගෙන ලියාගෙන යනකොට තව කතා කීපයක් මතක් උනා . ගොඩගම සන්නස ගැන එහෙමත් කියන්න තියෙනවා . ඒ නිසා ආයෙත් මේ වගේ මාගලක් ලියන්නම් . මේ පහල තියෙන්නේ පත්තිනි පදය නටන අවස්ථාවක් . 

මෙතන කපු මහත්මයා පත්තිනි දේවිය වගේ ඇඳගෙන මේ ශාන්ති කර්මය ඉදිරිපත් කරනවා . මම කැමතිම ගායනාවක් . හැමදාම ඕක අහ අහ ඉන්නවා . පත්තිනි පදය කියලා කිව්වට පද හතක් තියෙනවලු . එක කපුමහත්මයයිලු නටන්නේ . මේ පත්තිනි පදය ගැන මට කිව්වේ වතී අක්කා ඔන්න . වතී අක්ක ටිකක් මෙව්වා ගැන දන්නවා . ගම්මඩු දෙවොල් මඩු වගේ ශාන්ති කර්මවල මේ පත්තිනි නැටුම් ඉදිරිපත් වෙනවා .





පත්තිනි දෙවියන්ට කන්නලවු කරන්නේ මෙන්න මෙහෙම . 

තෙද වරම් පස්වාන් දහසකට බුදුවන්ඩ සිද්ද පත්තිනි දේව මාතවුනි.තවද මෙලොව සත්වාරයක් පහල වූ හෙයින් සත් පත්තිනි යන නමින් ප්‍රසිද්ද වන ඔබ දිව්යාන්ගනාවුන් වහන්සේ දෙමට මලෙන් නයි කඳුලෙන් ගිනි ජාලාවෙන් පිනි බින්දුවෙන් සිනා රැල්ලෙන් මවිත අඹෙන් මෙසේ සත් වාරයක් ලොව පහල වූ සත් පත්ත්තිනි දිව්යාන්ගනාවුන් වහන්ස.සුර ලොවින් අසුර ලොවට වරම් ලබා අසුර ලොවින් නාග ලොවට වරම් ලබා නාග මානවිකාවන් දසදහසක් පිරිවරා පුන්කලසක් ශ්‍රී හස්තයෙන් දරාගෙන පිහිටි දිව්‍ය මන්දිරාමානව නවගමුව හිමි දේවාලයට අධිගෘහිතව වැඩ වසන සිද්ද පත්තිනි දිව්යානගනාවුන් වහන්ස.ඔබ වහන්සේගේ දිව්‍යනුභව සිඳලමියි සිතා සක්‍ර දිව්‍ය රාජයෝ සුරලොවින් සතර පැත්ත කපා අට බොරදන් ගා එවූ මල කොස් කණුව පොරකවුලා දළු ඇද තුන් දුමාව පලගන්න වරම් දුන්නා සත්‍යවාදී සැබෑවිනම් පරංගි සමයක් කාරයන්ගේ යුද්දය තුන් මාසයක් කල්තියා දැනගෙන නවගමුව දේවාලයෙන් රුවන් සළඹ සත් නමක් මැදගොඩ ඇල්ලට ඇලිකිඹුලෙක් පිටෙහි වැඩමවා මැදගොඩ ඇල්ලෙහි කෙලිපුද ගන්න වරම් දුන්නා සත්‍යවාදී සැබෑවිනම් තවද ඔබ වහන්සේ අන්දුන්ගිරි පර්වතේ තපස් රකිනවා දැක සක්‍ර දිව්‍ය රාජයා මහලු වෙස්ගෙන අන්දුන්ගිරි පර්වතයට වැඩ නැගෙනියනි මට දානයක් දෙන්නයි කියූ තැනේදී කුමන දානයක්දයි අසු තැනේදී අන්දුන්ගිර පයින් පාගා මඩකර දියෙන් ගිනිගෙන බොජුන් තනා දෙන්නයි කිව තැනේදී අන්දුන්ගිර පාගා මඩකර සුවඳ ඇල් වි ඉස පැලකොට ගොයම් කපා වී කොටා පොලා දියෙන් ගිනි මොලවා සත් පැයෙන් දානය දී හමාර කර මතු බුදු වන්ඩ ප්‍රර්ථනා කර සක්‍ර දිවය රාජයාගේ ආනුභාවයෙන් පඬිපුර අඹ ගෙඩියෙහි පිළිසිඳ පඬි රජුගේ තුන් නෙතින් නළලෙහි නෙත මැකෙන්ඩ වරම් දුන්නා සත්‍ය වාදී සැබෑවිනම් තවද ස්වාමී පාලඟ මැරූ පඩිරජුගේ මාලිගාවට වැඩම කරවා තමා රක්ශාකල පතිදම් ශිලයෙන් වම තනය ඉරා ගලවා මාලිගාවෙහි පොලවේ ගසා පඬි රට ගිනිගන්නට සාප කල හෙයින් පඬිරට එක පෑමුක්කාලෙන් ගිනිගෙන අළු දුලි වන්නට වරම් දුන්නා සත්‍ය වාදී සැබෑවිනම් නම් සියලු ආතුරයින් ආරක්ෂා කර දෙන්නට දැන වදාරා නවගමුව දිව්‍ය මන්දිරයෙහි චිරාත් කාලයක් වැඩවසමින් ලංකාද්වීපය දිව නෙතින් බලා වදාරන්නට සමා වෙනවයි ඔබ කිර්ති පස්වාන් දහසකට ආයුබෝවේවා ආයුබෝවේවා ආයුබෝවේවා......!

තවත් ලිපියකින් හමුවෙමු !
ඔබ සැමට සමන් දෙවිඳුගේ පිහිට ලැබේවා !




වයලීනෝ ( දර්ශන ප්‍රභාත් ධර්මවර්ධන ) ( ප්‍රභාශ්වර )
වයලීනෝ ( දර්ශන ප්‍රභාත් ධර්මවර්ධන ) ( ප්‍රභාශ්වර )

Bsc . Bilogical Science
ශ්‍රී ජයවර්ධනපුර විශ්වවිද්‍යාලය
පාරම්පරික ජ්‍යෝතිෂ වේදී
ප්‍රභාශ්වර ජ්‍යෝතිෂ සේවය

No comments:

Post a Comment