ඉසිවර නුවණින් පුරෝකථනය කිරීම ( විවාහ පරීක්ෂාව )






ජෛවීය විද්‍යාවේ ඉගැන්වෙන විදියට යම් විශේෂයක අකණ්ඩ පැවැත්ම තහවුරු වෙන්න නම් ඒ ජීව විශේෂය අනිවාර්යයෙන්ම තමන්ගේ ජාන පරම්පරාව ඉදිරියට පවත්වාගෙන යන්න අවශ්‍ය වෙනවා . ඒ අරමුණ ඉටුවෙන්නේ ප්‍රජනනය කියන මූලික ජෛවීය ක්‍රියාව මත . මට මතක් වෙනවා දවසක් කැම්පස් එකේ සර් කෙනෙක් ලෙක්චර් එකකදී අපෙන් අහපු ප්‍රශ්නයක් . සර් ඇහුවා

“ ළමයි , ඇයි අපි ජීවත් වෙන්නේ ?  “ කියලා .

ඒ වෙලාවේ ළමයි උත්තර දුන්නේ නැතුව ටිකක් වෙලා ඉඳලා කීප දෙනෙක් එක එක උත්තර දුන්නත් අවසානයේ සර්ගේ උත්තරය වුණේ

“ ඔය මොනවත් නෙවෙයි ළමයි , අපි ජීවත් වෙන්නේ ප්‍රජනනය කරන්න “ කියලා .

අපි ඒ වෙලාවේ ඇහෙන්න හිනා වුණේ නැතත් හිතෙන් හිනා වුණා මේ මොන විකාරයක්ද කියලා හිතලා  . අවසානයේ මානව පරිණාමය කියන ඉතාම සරළ මට්ටමේ ඉඳලා සංකීර්ණ මට්ටම් දක්වා ඒ දේවල් අධ්‍යනය කරනකොට සහ ඉගැන්වීම් වලට කන් දෙනකොට තේරුණා මේ මොන දේ කරත් අවසානයේ අපි හැමදේම වගේ සැලසුම් කරන්නේ නව ජීවී පරපුරක් ඇති කරලා ඒ අය පෝෂණය කරලා අපි නැතිවෙලා යනකොට අපේ මූලික සැකසුම ඉදිරියට පවත්වන්න පුළුවන් තත්වයක් ඇතිකරන්න නේද කියලා .

විද්‍යාත්මකව මේ දේ මේ විදියට විස්තර වුණත් සාමාජීය වශයෙන් සහ සංස්කෘතික වශයෙන් ප්‍රජනනය කියන මාතෘකාව ගැන වැඩි වශයෙන් කතා වෙන්නේ ඒකෙ මූලික පියවර විදියට සලකන දෙදෙනෙක් විවාහයට පත්වීම කියන කඩතුරාවෙන් මෙපිට ඉඳගෙන . ප්‍රජනනය කියන දේ කෙලින්ම කියන්නේ නැතුව විවාහය කියන මාතෘකාව අනුව තමයි මේ ක්‍රියාවලිය විස්තර කෙරෙන්නේ .

ශිෂ්ඨ සම්පන්න ජීවින් කොට්ඨාසයක් වෙන්න කලින් විවාහයක් වෙනුවෙන් ගැළපීමක් කෙරුනේ නැහැ . ඒත් කාලෙන් කාලෙට සංස්කෘතික වශයෙන් සිදුවුණ යම් යම් වෙනස්වීම් සම්බන්ධ කරගෙන විවාහ වීම කියන අංගයෙන් එක්වෙන ස්ත්‍රීය සහ පුර්ෂයා එකිනෙකා අන්‍යෝන්‍ය වශයෙන් ගැළපෙනවද නැද්ද කියලා පරීක්ෂා කරන්න විවිධ ක්‍රම ශිල්ප ඇතිවුණා .

තවමත් යම් යම් ගෝත්‍රික සමාජවල සිටින අය පිරිමින්ට විශාල ලිංගයක් පැවතීම , විශාල උදරයක් පැවතීම , ස්ත්‍රීන්ට සිහින් දිගටි ගෙල ප්‍රදේශයක් පැවතීම , දිග කොණ්ඩයක් පැවතීම වගේ ලක්ෂණ පදනම් කරගෙන විවාහ වීමට ඇති ගැළපීම පරීක්ෂා කෙරෙනවා . ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව කියන්නෙත් ඉතාමත් දියුණු ඉගැන්වීම් ක්‍රම ශිල්පයක් තමයි මේ විවාහය කියන දේ සිදු කිරීමට ගැළපෙනවාද නැත්ද කියන දේ තීරණය කරන්න .





සෘෂිවරයෙක් කියන්නේ භෞතික ඉන්ද්‍රීයයන්ට හසු නොවෙන අතීන්ද්‍රිය ඥානයන් දියුණු කරවපු භෞතික කයෙන් මනස කියන දේ වෙන් කරවලා ඒ ආශ්‍රයෙන් පර්යේෂණ පවත්වලා විශ්වයේ යම් යම් සැඟවුණු විද්‍යාවන් ඉගැන්වීම් වගේ දේවල් , තමා විසින්ම අවබෝධ කරගත් මහා ධ්‍යාන ලාභීන්ට .

ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව පැවත එන්නෙත් මේ කියන සෘෂිවරුන්ගේ ඉගැන්වීම් පදනම් කරගෙන . ඒවගේ සෘෂි වරුන් තමන්ගේ අතීන්ද්‍රිය ඥානයෙන් මේ විද්‍යාවන් බිහිකරා වගේම තමන්ගේ අත්දැකීම් සහ පර්යේෂණ මත පදනම් වෙලා පුරාණ ආචාර්ය වරුන් විසින් සෘෂිවරුන් බිහි කරපු ඒ ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව ඔපවත් කරා . පාරාශරය , වරහාමිහිරය , වගේ පොත්පත්වල සඳහන් වෙලා තියෙන මේ සියළු ඉගැන්වීම් සහ න්‍යායාත්මක පර්යේෂණාත්මක දැනුම පාවිච්චි කරලා තමයි ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව හරහා දෙදෙනෙක් විවාහ වෙන්න සුදුසුද නැත්ද කියලා ගැළපීම සහ නොගැළපීම තීරණය කරන්නේ .

අද වෙනකොට විවාහයක් කිරීමේදී සිංහල බෞද්ධ අය වගේම තමයි වෙනත් ආගම් අදහන අය පවා මේ විවාහ ගැළපීම තියෙනවද නැත්ද කියලා පරීක්ෂා කරවන්න පෙළඹිලා තියෙනවා . ඒ නිසා මේ ලිපියේ දීර්ඝ පූර්විකාවක් ඇතුව සටහන් කරගෙන ආවේ විවාහ පරීක්ෂාව කියන ජ්‍යෝතිෂ කටයුත්ත ගැන යම් දළ අදහසක් ලබා දෙන්න කියලා හිතාගෙන . සමහර අවස්ථා වලදී සමහරු , දෙන්නෙක්ගේ කේන්දර දීලා පොරොන්දම් ගැළපෙනවද කියලා බලන්න ඕන කියලා කියනවා .

ඒත් විවාහ පරීක්ෂාවේ එක් ලාබාල අවස්ථාවක් විතරයි මේ පොරොන්දම් ගැළපෙනවද නැද්ද කියලා කියන්නේ . විවාහ පරීක්ෂාවකදී වැදගත් වෙන්නේ පොරොන්දම් පරීක්ෂාව නෙවෙයි ඇත්තටම . විශේෂයෙන්ම වැදගත් වෙන්නේ කේන්ද්‍ර සටහන්වල ග්‍රහ පිහිටීම් වල තියෙන ගැළපීම සහ නොගැලපීම පරීක්ෂා කිරීම . ඉතාම සරළ අවස්ථාවේ ඉඳලා සංකීර්ණ අවස්ථා දක්වා  මේ කේන්දර පරීක්ෂාව පැතිරිලා යනවා . සමහර වෙලාවල් වලදී පොරොන්දම් 80 %  දක්වා ගැළපෙන දෙන්නෙක් වුණත් දික්කසාද වෙනකොට කියනවා ඔය දෙන්නාගේ පොරොන්දම් ගැලපුනා , එත් වෙන් වුණානේ . තවම මෙයාලට දරුවෝ නැහැනේ කියලා . එහෙම වෙන්නේ ඒ කේන්දර ගැලපීම නොකළ නිසා වෙන්න පුළුවන් . එහෙම දේවල් කලින් දැනගත්තා නම් ප්‍රතිකාර වලින් යම් සුවයක් ලබන්නත් සමහර විට වාසනාව තිබුණා වෙන්න පුළුවන් .

ඒ නිසා ජ්‍යෝතිෂවේදියෙකුගේ පරම යුතුකම වෙන්නේ පොරොන්දම් පරීක්ෂා කරලා දෙන්න කියලා කේන්දර දෙකක් තමන්ට දුන්නත් කේන්දර සටහන් ගැළපෙනවාද කියලාත් පරීක්ෂා කිරීම . ග්‍රහ පොරොන්දම කියන පොරොන්දමේ දී කේන්දර වල ග්‍රහ පිහිටීම් යම් තරමකට යම් සම්මත ගණිත ක්‍රමයක් යටතේ පරීක්ෂා කරලා බැලුවත් කේන්දර ගැළපීම කියන දේ වෙනමම කරන්න ඕන දෙයක් . ඒකෙදී ගොඩක් වෙලාවට ජීවිතය ගැන අදාළ හැමදේම වගේ ඇතුලත් වීමක් වෙනවා .





මුලින්ම අපි බලමු පොරොන්දම් කියන්නේ මොනවද කියලා . පොරොන්දම් 20 ක් තියෙනවා .

නැකැත් පොරොන්දම
වෘක්‍ෂ පොරොන්දම
ගණ පොරොන්දම
ආයුෂ පොරොන්දම
මහේන්ද්‍ර පොරොන්දම
පක්‍ෂි පොරොන්දම
ස්ත‍්‍රී දීර්ඝ පාරොන්දම
භූත පොරොන්දම
යෝනි පොරොන්දම
ගෝත‍්‍ර පොරොන්දම
රාශි පොරොන්දම
වර්ණ පොරොන්දම
රාශ්‍යාධිපති පොරොන්දම
ලිංග පොරොන්දම
වශ්‍ය පොරොන්දම
නාඩි පොරොන්දම
රජ්ජු පොරොන්දම
දින පොරොන්දම
වේධ පොරොන්දම
ග‍්‍රහ පොරොන්දම

මේවා තමයි ඒ පොරොන්දම් 20 . මේ පොරොන්දම් වලින් මොනවාද කියවෙන්නේ සහ ඒවා ගැළපෙන්නේ කොහොමද නොගැළපෙන්නේ කොහොමද කියලා අපි දැන් බලමු .

නැකැත් පොරොන්දම
==============
නැකත් පොරොන්දමෙන් කරන්නේ දෙන්නෙක් ඉපදුනු නැකත අනුව ගැලපෙනවද කියලා බලන එක . මේ ගැලපීමෙන් දෙන්නගේ ධනය බලය සැප හා සාමය කියන කාරනා මුදුන් පත් වෙනවා . අස්විද බෙරණ කැති රෙහෙන මුවසිරස ........කියලා නැකත් 27ක් තියෙනවා . මේ නැකත් 27න් ජන්ම, සම්පත්, විපත්, ක්‍ෂේම, ප‍්‍රත්‍යාරි, සාධක, වධ, මෛත‍්‍රී, පරමමෛත‍්‍රී කියන නම් අනුව නැකත් වෙන්කර ගණන් කරන ක්‍රමයක් තියෙනවා . ඒ අනුව නැකත් කොහොමද කියලා බලන සංකීර්ණ ක්‍රම ශිල්පයක් තියෙනවා ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාවේ . ඒ අනුව මේ නැකත් ගැළපීම කරනවා . එහෙම ගැළපෙන්නේ නැත්නම් ඒ දෝෂය භංග වෙනවද කියලාත් බලන්න ඉගැන්වීම් තියෙනවා .
ගණ පොරොන්දම
============
දෙදෙනෙක්ගේ රුධිරය , ධන සම්පත්තිය සහ ජීවන පැවැත්ම ගැලපෙනවද කියලා බලන පොරොන්දම තමයි ගණ පොරොන්දමෙන් කරන්නේ . ජෝතිශ්‍යයේ ගණ තුනක් සඳහන් වෙනවා . ඒ තමා දේව , රාක්ෂ ,  මනුෂ්‍ය කියන ගණ තුන . මෙයින් ගැලපෙනවාද බලන්නේ . මේ ගණ පොරොන්දමේ දෝෂය දෙන්නගේ උපන් ලග්නාධිපති දෙන්නගේ ගැලපීමෙන් ඒ කියන්නේ ඒ ග්‍රහයන් දෙදෙනාගේ මිත්‍රත්වයෙන් නැතිවෙලා භංග වෙනවා . ගණ ගැළපෙන්නේ නැතුව වෙන විවාහ වලදී දෙන්නා අතරේ ආරවුල් තත්ත්ව ඇතිවෙන්න පුළුවන් යම් සම්භාවිතාවයක් තියෙනවා කියලා කියන්න පුළුවන් . ඒත් ඒක පරීක්ෂා කරලා බලලා තමයි හරියටම කියන්න ඕන .

මහේන්ද්‍ර පොරොන්දම
===============
මහේන්ද්‍ර පොරොන්දමෙන් ආයුෂ සහ දරු සම්පත්තිය ගැන ගැලපීමට ලක් කරනවා . උපන් නැකත්වල ඉඳලා නැකත් චක්‍රයේ ගණන් කරන ක්‍රමයක් අනුව ඒ ඒ ස්ථානවල ඉන්නේ කීවෙනි නැකතද කියලා පරීක්ෂා කරලා බලලා තමයි මේ මහේන්ද්‍ර පොරොන්දම ගැළපීම කරන්නේ .

ස්ත්‍රී දීර්ඝ පොරොන්දම
==============
දෙන්නෙක් විවාහ වෙලා දෙන්නා එකට ජීවත් වෙනකොට දෙන්නට දෙන්නා තම තමන්ගේ ලිංගික ආශාවල් ගැන යම්කිසි අවබෝධයක් ලබාගන්න මේ පොරොන්දම ගැලපීම වඩාත් දායක වෙනවා . කාන්තාවගේ උපන් නැකතේ ඉඳලා 13කින් එහාට පිරිමියාගේ නැකත පිහිටලා තියෙනවනම් ඒක ශුභයි කියලා ගණන් ගන්නවා . පලවෙනි 9 අතරේනම් තියෙන්නේ දෙන්නා අතරේ ගොඩක් ආරවුල් ඇතිවෙනවා කියලා කියන්න පුළුවන් .

යෝනි පොරොන්දම
==============
යෝනි පොරොන්දමෙන් දෙන්නගේ ලිංගික වෙනස සංකේතවත් කරනවා . එකම සත්වයෙක්ට අයිති පුර්ෂ යෝනිය පුර්ශයාටත් ස්ත්‍රී යෝනිය ස්ත්‍රියටත් පිහිටලා තියෙනවනම් ඒක හොඳ ගැලපීමක් වෙනවා .
ඇත් යෝනියට සිංහ (හෝ මිනිස් හෝ කිඳුරු) යෝනිය ද,
අශ්ව යෝනියට ගොන්, මීගොන් යෝනිය ද
ගොන්, මී ගොන්, එළු, මුව, බලූ යන යොනිවලට ව්‍යාඝ‍්‍ර යෝනිය ද
වඳුරු යෝනියට එළු, බලූ යෝනි දෙක ද
මුෂික යෝනියට බළල් සප_ යෝනි දෙක ද
සප_ යෝනියට මුගටි එළු යෝනි දෙක ද
බළල් යෝනියට බලූ, ව්‍යාඝ‍්‍ර යෝනි දෙක ද සතුරු වෙයි .

මුව යෝනියට ගව යෝනිය ද
එළු යෝනියට අශ්ව යෝනිය ද
බලූ යෝනියට මිනිස් යෝනිය ද මිත‍්‍ර වේ. ශුභ වේ.
වෙනත් විදියකට යෝනි සිටිනවම් මධ්‍යමයි
සියළු යෝනිවලටම වඳුරු යෝනිය මිත‍්‍ර වෙනවා කියලා පිළිගැනීමකුත් තියෙනවා . ලිංගික තෘප්තිය සම්බන්ධව යම් අදහසක් ගන්න මේ යෝනි පොරොන්දම අදාළ කරගන්න පුළුවන් . ඒත් පෙරදිග කාම විද්‍යාවේ ඉගැන්වෙන ස්ත්‍රී වර්ග සහ පුර්ෂ වර්ග අතර විවාහය ගැළපීමත් මේ ලිංගික තෘප්තිය සම්බන්ධ ප්‍රශ්න වලට හොඳ විසඳුමක් ලබා දෙන්න පුළුවන් වෙනවා .

රාශි පොරොන්දම
============
වැදගත්ම පොරොන්දමක් විදියට මේ රාශි පොරොන්දම හඳුන්වන්න පුළුවන් . දෙදෙනෙක්ගේ බාහිර සිතුම් පැතුම් රුචි අරුචිකම් ගැලපීම මෙයින් සිද්ද වෙනවා . රාශි චක්‍රයේ රාශි තියෙන්නේ 12 යි වුණාට එක එක ක්‍රම වලට රාශි බෙදා වෙන් කරනවා . රාශි පොරොන්දම ගළපනකොට ඒ රාශි දෙකයි ඒ රාශි වලට අධිපති ග්‍රහයෝයි ගැලපෙන්න ඕන . නැත්නම් මිත්‍ර වෙන්න ඕන . නැත්නම් දෙන්නම එකම රාශියේ වෙන්න ඕන .

රාශ්‍යාධිපති පොරොන්දම
=================
මේ රාශ්‍යාධිපති පොරොන්දමෙන් දෙදෙනක්ගේ අභ්‍යන්තර රුචි අරුචිකම් ගැන කියවෙනවා . ඒ කියන්නේ මානසික ආශාවන් වගේ දේවල් . රාශියකට අධිපති වෙන , ඒ කියන්නේ රාශිය අයිති ග්‍රහයෙක් ඉන්නවා . උදාහරණයක් වශයෙන් මේෂ රාශිය අඟහරුගේ , සිංහ රාශිය රවිගේ කියලා අධිපති කම් වෙන් කරනවා . මේ වගේ ඒ ඒ රාශිවල අධිපති ග්‍රහයින්ගේ ගැළපීම තමයි මේ පොරොන්දමෙන් ගළපන්නේ .

වශ්‍ය පොරොන්දම
==============
විවාහවෙන දෙන්නගේ සමගියට හරස්වෙන හේතු ගැන හොයාගන්න මේ පොරොන්දම දායක වෙනවා . ඒ කරදර මගඇර ගන්න මේ පොරොන්දම ගැලපීම කරනවා .

රජ්ජු පොරොන්දම
=============
විවාහ වෙන දෙන්නගේ ලිංගික සංසර්ගයෙන් අලුත් ජීවියෙක් ඇති කරන්න දෙන්නට තියෙන ශක්තිය මේ පොරොන්දමෙන් ගලපනවා .
පාද රජ්ජුව - අස්විද අසලිස  මා දේට මුල රේවතී
ඌරු රජ්ජුව - බෙරණ පුස පුවපල් අනුර පුවසල උත්රපුටුප
නාභි රජ්ජුව - කැති පුනාවස උත්‍රපල් විසා උත්රසල පුවපුටුප
බාහු රජ්ජුව - රෙහෙන අද හත සා සුවන සියාවස
මෙන්න මේ විදියටයි නැකත් 27 රජ්ජු වලට වෙන කරලා තියෙන්නේ .

වේධ පොරොන්දම
=============
දෙන්නෙක් ඉපදුන නැකත් වේධ වෙනවනම් ඒක අශුභ වෙනවා . වේධ පොරොන්දම ගැළපෙන්න නම් මේ යුගලක් නොවීම තමයි වෙන්න ඕන .

වෘක්ෂ පොරොන්දම
================
දෙදෙනාගේ ප්‍රජනක ධාතුවල සරුබව මේ වෘක්ෂ පොරොන්දමෙන් ගලපනවා . දරුවන් ඇතිවීමේ හැකියාව පරීක්ෂා කෙරෙනවා . හර වෘක්ෂ සහ කිරි වෘක්ෂ කියලා වෘක්ෂ වර්ග වලට වෙන් කරලා තියෙනවා . ඒ ඒ වෘක්ෂ වල ගැළපීම වෙනවානම් දරුවන් අධිකව ලබනවා කියලා පිළිගැනෙනවා .

ආයුෂ පොරොන්දම
===============
විවාහ වන දෙන්නගේ ආයුෂ ගැන මේ පොරොන්දමෙන් කියවෙනවා . ස්ත්‍රිය උපන් නැකතේ ඉඳලා පිරිමියා උපන් නැකත වෙනකන් ගණන් කරලා ඒ ගණන අරගෙන 27න් වැඩි කරලා 28න් බෙදනවා . ලැබෙන පිළිතුර තියාගන්නවා . මේ විදියට පුරෂයාගේ නැකතේ ඉඳලා ස්ත්‍රියගේ නැකතටත් ගණන් කරලා එ ගණන 27න් වැඩි කරලා 28න් බෙදනවා . ලැබෙන පිළිතුර ගන්නවා . මෙයින් වැඩි අගය තියෙන කෙනා තමයි වැඩිපුර ජීවත් වෙන්නේ කියලා පිළිගැනෙනවා .

පක්ෂි පොරොන්දම
===============
කුලා - රාජාලියා බකමූණ
මොනරා - රාජාලියා බකමූණා
කපුටා - බකමූනා
රාජාලියා - බකමූණා කුකුලා මොනරා
කියන පිලිවෙළට පක්‍ෂීන් සතුරු වෙනවා . දෙන්නගෙම නැකත් එකම පක්ෂියාට අයිති නම් ශුභයි . කලින් කිව්වා වගේ සතුරුනම් ගැලපෙන්න නෑ . සතුරු නැත්නම් ගැලපෙනවා .

භූත පොරොන්දම
=============
දෙන්නගෙම උපන් නැකත් එකම භූත නම් ශුභයි , ආපෝ තේජෝ භූත දෙකට අයිතිනම් අශුභයි . ඊට වඩා වෙනස් වෙනවනම් ශුභයි .

ගෝත්‍ර පොරොන්දම
================
මේකනම් ඉන්දියාවේ බමුණෝ හදාගත්ත දෙයක් . දෙන්නම එකම ගෝත්‍රයට අයිතිනම් ගැලපෙන්න නෑ . වෙනස් ගෝත්‍ර නම් ගැලපෙනවා .

වර්ණ පොරොන්දම
================
මේකත් ඉන්දියාවේ බමුණෝ හදාගත්ත එකක් . ස්ත්‍රී පුර්ෂ දෙන්නම එකම වර්ණයට අයිති නැකත් වලනම් ශුභයි . පුර්ෂයා උසස් වර්ණයකත් ස්ත්‍රිය පහත වර්ණයකත් නම් මධ්‍යමයි . ස්ත්‍රිය උසස් වර්ණයක වෙලා පුර්ෂයා පහත් වර්නයකනම් ගැලපෙන්නේ නෑ .

ලිංග පොරොන්දම
===============
මෙන්න මේ පොරොන්දම ගැන විශේෂයෙන් කියන්න ඕන . කේන්දරේ ලිංග කියලා සටහන් වෙන ඒ වචනය අනුව කෙනා වෙනස් වෙන්නේ නැහැ . ඒක ජ්‍යෝතිෂ විග්‍රහය අනුව නම් කිරීමක් විතරයි . ස්ත්‍රී ලිංග නැකත් ස්ත්‍රීන්ටත් පුර්ෂ ලිංග නැකත් පුර්ෂයන්ටත් හිමිවීම උතුම් විදියට සලකනවා . දෙදෙනාම ස්ත්‍රී ලිංග නම් එත් ශුභයි . දෙදෙනාම පුර්ෂ ලින්ගනම් අශුභයි . දෙදෙනාම නපුන්ෂක ලින්ගනම් අශුභයි . ස්ත්‍රී නැකත් පුර්ශයාටත් පුර්ෂ නැකත් ස්ත්‍රියටත් හිමිවීම ඉතාම අශුභයි . ගැලපෙන්නේ නෑ .

නාඩි පොරොන්දම
==============
ලේවල ගමන , නහර ශක්තිය , ජාන ශක්තිය මේ පොරොන්දමෙන් ගලපනවා . දෙදෙනාම එකම නාඩියේනම් ගැලපෙන්නේ නෑ . වෙනස් නාඩිවලනම් ශුභයි .

දින පොරොන්දම
==============
දෙදෙනාම එකම දිනයේනම් ශුභයි . ස්ත්‍රිය උපන් දවසට පසු දිනය පුර්ෂයා උපන්නානම් ශුභයි ( ඉරිදා සඳුදා වගේ ) . ස්ත්‍රිය උපන් දවසට 3 4 5 කියන දවස්වල පුර්ෂයා උපන්නානම් ශුභයි . ස්ත්‍රිය උපන් දවසට 6 7 කියන දවස්වල පුර්ෂයා ඉපදුනා නම් අශුභයි .

ග්‍රහ පොරොන්දම
=============
අන්තිම පොරොන්දම තමයි ග්‍රහ පොරොන්දම . ඉස්සෙල්ලම ස්ත්‍රී කේන්දරේ 1 7 8 2 4 12  කියන තැන්වල රවී කුජ ශනි රාහු කේතු කියන පාපී ග්‍රහයෝ ඉන්නවද කියලා බලනවා . එයාලා උච්චව ක්ෂේත්‍රව මූල ත්‍රිකෝණව මිත්‍රව සතුරුව නීචව ඉන්නවද කියලත් බලනවා . ඊට පස්සේ ගණිත ක්‍රම මගින් පාපංශක ගණනය කරලා ඒ මගින් යම් නිගමනයන්ට එළඹිලා ග්‍රහ පොරොන්දම ගැලපෙනවාද නැද්ද කියලා තීරණය කරනවා .

ඔන්න ඔය පොරොන්දම් තමයි පොරොන්දම් පරීක්ෂාව කියලා මූලිකවම කෙරෙන පොරොන්දම් පරීක්ෂාවේදී කෙරෙන්නේ . ඒත් මේ පොරොන්දම් පරීක්ෂාව වෙනස් වෙන විධි කීපයක් තියෙනවා . ඒ තමයි දස පොරොන්දම සහ අෂ්ට පොරොන්දම කියලා කියන්නේ . පොරොන්දම් 20 ම ගත්තම ඒක විසි පොරොන්දම වෙනවා . යම් මතයක් තියෙනවා මේවායින් තෝරාගත් 10 ක් ගැළපීම පමණක් ඇති කියලා . තවත් මතයක් තියෙනවා තෝරාගත් අටක ගැළපීම මගින් ඒවාට දෙනු ලබන ලකුණු සංක්‍යාව අනුව ගැළපීම වෙනවද නැත්ද කියලා පරීක්ෂා කරන ක්‍රම ශිල්පයක් .

දස පොරොන්දමට අයත් වෙන්නේ නැකත් , ගණ , යෝනි , නාඩි , රාශි , රාශ්‍යාධිපති , රජ්ජු , වේධ , වශ්‍ය , පක්ෂි කියන පොරොන්දම් දහය .
අෂ්ට කූටයට අදාළ වෙන්නේ නාඩි , රාශි , ගණ , රාශ්‍යාධිපති , යෝනි , නැකත් , වශ්‍ය , වර්ණ කියන පොරොන්දම් 8 . මේවාට පිලිවෙළින් 8 7 6 5 4 3 2 1 කියලා ලකුණු දෙනවා . ගැළපෙනවා නම් එම ලකුණම දෙනවා . නැත්නම් බිංදුවයි . මධ්‍යම නම් ඒ ලකුණෙන් භාගයක වටිනාකම දෙනවා . ඊට පස්සේ මේවා එකතු කරනවා . පොරොන්දම් 8 ම ගැළපෙනවා නම් එකතුව 36 ක් වෙන්න ඕන . එහෙම නම් ගැළපීම 100 % ක් වෙනවා . එහෙම නැත්නම් එකතුව 36 න් බෙදලා 100 න් වැඩි කරලා කොච්චරක් ගැළපෙනවද කියලා පරීක්ෂා කරනවා .

චන්ද්‍ර නක්ෂස්ත්‍රධිපති පොරොන්දම , ලග්න නක්ෂස්ත්‍රධිපති පොරොන්දම වගේම මීට අමතරව තියෙනවා යෝගිනි පොරොන්දම , අයවැය පොරොන්දම කියලා යම් යම් ගණිත කර්ම එක්ක අදාළ වෙන සහ න්‍යායාත්මක පිළිගැනීම් වලට අදාළ වෙනත් පොරොන්දම් . ඒවාත් ගැළපීම කරන එකේ වරදක් නම් මම දකින්නේ නැහැ . ඒත් මේ 20 පොරොන්දමට වඩා ඉතාමත්ම වැදගත් වෙන්නේ කේන්දර සටහන් ගැළපීම තමයි .

කේන්දර ගැළපීමේදී එන විශේෂම දේවල් කීපයක් ගැන අපි ඊළඟට බලමු .



එයින් එකක් තමයි කුජ දෝෂය . මට මේ කුජ දෝෂයත් එක්ක කියන්න යම් කතාවක් මතක් වෙනවා . ළඟදී දෙන්නෙක් මට කේන්දර දෙකක් දීලා කිව්වා මේ කේන්දර ගැළපෙන්නේ නැහැ කියලා කිව්වා . කෙනෙක් මැරෙනවා කියලා කිව්වා . ඒ නිසා දැන් ගෙවල් වලින් කැමති නැහැ . මේ වෙනුවෙන් කරන්න දේවල් තියෙනවද ? . එහෙමත් නැත්නම් මේ කියන කතාව ඇත්තද කියලා බලලා දෙන්න කියලා . මම ඊට පස්සේ පොරොන්දම් පරීක්ෂාවේ ඉඳලා සේරම දේවල් බලලා විග්‍රහ කරලා පිටු ගණනාවක දීර්ඝ විස්තරයක් ලිව්වා ඒ දෙන්නා වෙනුවෙන් ඒ දෝෂ නැතිවෙන විදි කේන්දර වල තියෙන හැටි විස්තර කරන්න . තනිකරම ඒ විවාහ පරීක්ෂාව ජ්‍යෝතිෂ පංතියක සටහනක් වගේ වුණා පැහැදිලි කරලාම .

ඒ උදාහරණය වාසනාවන්ත උදාහරණයක් . මොකද දෙන්නාට කොහොම හරි එකතුවෙන්න ලැබෙන නිසා . එත් ඒවගේම තමයි තවත් කේන්දර දෙකක් මට ලැබුණා බැන්දොත් මැරෙනවාමයි කියලා ආයේ කතා දෙකක් නැහැ කියලා කියන්න පුළුවන් කේන්දර දෙකක් . මේ වගේ වෙලාවල් වලදී ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව හසුරුවන අය තරමක් අසරණ වෙනවා . මොකද විවාහ යෝජනාවක් නම් මේක අතෑරලා වෙන එකක් බලන්න කියන්න පුළුවන් . එත් ප්‍රේම සම්බන්ධතා වලදී මොකද වෙන්නේ ? . අන්න එතනදී යම් ගැටළුවකට මූණ දෙන්න වෙනවා .  එතනදී අපේ අදහස ඉදිරිපත් කරලා එයාලාට කැමති තීරණයක් ගන්න කියන මතයේ තමයි මමනම් ඉන්නේ . එහෙම බඳිනවානම් මම කියන්නේ ආයෙත් මට කතා කරන්න කරන්න ඕන වත් පිළිවෙත් මොනවාද කියලා කියන්නම් . ඒවා කරන්න . එතකොට මරණය අනතුරකිනුත් , අනතුර තුවාලයකිනුත් , තුවාලය දදයකිනුත් , දදය සුළු කැසීමකිනුත් සංකීර්ණ තත්වයෙන් සරළ තත්වයට පත්වෙන්න යම් ප්‍රතිකාරයක් කියලා දෙන්න පුළුවන් කියලා .

විවාහයේදී ග්‍රහ බලපෑම කොහොමද වෙන්නේ කියලා බලාගන්න පුළුවන් වෙන්නේ දෙන්නා කඩදාසියේ ලියලා එක ඇඳක නිදාගත්ත පලියට නෙවෙයි . දෙන්නාගේ ලිංගික වශයෙන් කායික එක්වීමක් වෙන්න ඕන ඒ බලපෑම් වෙනවාද නැත්ද කියලා බලන්න . මේ කතාව මට කියන්න මතක් වුණේ හැම කෙනාම වගේ කියන්නේ අපි යාළුවෙලා අවුරුදු මෙච්චරක් වෙනවා අච්චරක් වෙනවා . ඒත් අපිට මොකවත් අනතුරක් නෑනේ කියලා . එහෙම වෙන්නේ නැහැ .

ලිංගික එක්වීමකට පස්සේ තමයි මේ බලපෑම් හුවමාරු වෙන්න ගන්නේ . ජ්‍යෝතිෂවේදයේ සහෝදරයා විදියට සලකන ආයුර්වේදයේදී කියවෙන්නේ පුරුෂයා සහ ස්ත්‍රිය ලිංගිකව එක්වීමෙන් හුවමාරුවෙන දේවල් අනුව ඒ ඒ අයගේ ග්‍රහ බලපෑමුත් හුවමාරු වෙනවා කියලා . විවාහයෙන් යම් අපල තත්වයක් එනවානම් එන්නේ ඒ දේ වීමෙන් පසුව කියලා තමයි විග්‍රහ කෙරෙන්නේ . ඒ නිසා කායික එක්වීමට කලින් නම් නොගැළපීම කියන දේ හරි හැටි පෙන්නු කරන්නේ නැහැ . ඒ නිසා තමයි පුළුවන් හැම පැත්තකින්ම ගැළපෙන කෙනෙක් බඳින්න තෝරාගන්න  කියලා හැමදෙනාම කියන්නේ .

සමහරු කියනවා “ ආ එයාගේ කුජ හතේ ඉන්නේ . ඒ නිසා බඳින්න හොඳ නෑ කියලා . එහෙම කියන එක වැරදියි . හරියට බලන්නේ නැතුව කුජ දෝෂ තියෙන අයට තියෙනවා කියන එකත් දෝෂ නැති අයට නැහැ කියලා කියන එකත් වැරදියි . කුජ දෝෂය , එහෙමත් නැත්නම් භෞම දෝෂය එන්නේ කුජ හත්වැන්නේ උන්නු පළියටම නෙවෙයි . කුජ දෝෂ එන විදි මම ඔයාලට දැනගන්න මෙතන සටහන් කරන්නම් .

ලග්නයෙන් 1 2 4 7 8 12 කියන තැන්වල
චන්ද්‍රයා ඉන්න තැනින් 1 2 4 7 8 12 කියන තැන්වල
සිකුරු ඉන්න තැනින් 1 2 4 7 8 12 කියන තැන්වල ඉන්න නිසාත් මේ කුජ දෝෂය එන්න පුළුවන් .

ඒවගේම තමයි ශනි මංගල දෝෂය . මංගල කියන්නේ කුජ . සෙනසුරු සහ අඟහරු නිසා එන විවාහ දෝෂය තමයි මේ ශනි මංගල දෝෂය කියන්නේ . ශනි සහ කුජ එකට ඉන්න එක හෝ අන්‍යෝන්‍ය වශයෙන් දෘෂ්ටි ලැබීම නිසා තමයි මේ දෝෂය ඇතිවෙන්නේ .

ඒ නිසා කුජ දෝෂය තියෙනවා හෝ නෑ කියලා නිකන්ම කියන්න එපා . ඒවා පරීක්ෂා කරවලා තමයි බලන්න ඕන . කුජ දෝෂ තියෙනවා වගේම තමයි ඒවා නැතිවෙන්නත් ග්‍රහ පිහිටීම් තියෙනවා .

කුජ කියන්නේ ග්‍රහ මණ්ඩලයේ සටන් කාමි සෙන්පතියා . ඒ කියන්නේ ගින්දර වගේ සටන් කාමියෙක් . කුජ දෝෂය කේන්දරේ තියෙනවානම් , කුජ විසින් කලත්‍රයා මරන්න සූදානමින් ඉන්නවා . කේන්දරේ චන්ද්‍රයා තමයි රැජින . ඒවගේම චන්ද්‍රයා සිසිල් ග්‍රහයෙක් . ඉතින් කුජට චන්ද්‍රයාගේ බලපෑම එල්ලවෙනවානම් ගිනි ගොඩකට වතුර වත් කරනවා වාගේ මේ කුජ දෝෂය දුර්වල වෙලා හෝ නැති වෙලා යනවා . පුරෝහිත තනතුරේ ඉන්න බ්‍රහපතී වගේ බලවත් ග්‍රහයෙක්ගේ සංයෝගය හෝ දෘෂ්ටි වැටීම නිසා මේ දෝෂ නැතිවෙනවා . ග්‍රහයින්ගේ නීච ස්වක්ෂේත්‍ර වීම නිසා දෝෂ නැති වෙනවා . ඒ වගේ ඉගැන්වීම් රාශියක් තියෙනවා මේ දෝෂය නැති වීමට .

විවාහ වලට බලපෑම් කරන තවත් බහුල දෝෂයක් තමයි කාලසර්ප දෝෂය කියලා කියන්නේ . කේන්දරේක රාහු සහ කේතු ඉන්න ස්ථාන වලට අනුව ඒ දෙන්නාගෙන් එක පැත්තකට අනෙක් ග්‍රහයින් තැම්පත් වීම තමයි කාල සර්ප දෝෂය කියලා කියන්නේ . මේ දෝෂය එන විදි 12 ක් තියෙනවා . ඒ අනුව පලාඵල එන විදිත් වෙනස් වෙනවා . කේන්දරේ 1 , 7 හරහා මේ දෝෂය වැටෙනවානම් විවාහය සම්බන්ධව ටිකක් දුරට බලන්න වෙනවා කොහොම තත්වයක්ද තියෙන්නේ කියලා . ඒ වෙනුවෙන් පිළිවෙත් කරලා දෝෂය පාලනය කරගන්න පුළුවන් .

විෂ කන්‍යා යෝග පිහිටීම තවත් විවාහ දෝෂයක් . උපන් දිනය තිථිය නැකත අනුව විෂ කන්‍යා යෝග පිහිටනවා . මේවා නම් විවාහයට අශුභ තත්ත්ව තමයි අරගෙන එන්නේ . විෂ කන්‍යා යෝග තියෙන කේන්දර සහිත ස්ත්‍රීන් විවාහයෙන් පෙර වගේම පසුවත් දුක්බර ජීවිතයක් තමයි ගොඩක් වෙලාවට ගත කරන්නේ . විෂ කන්‍යා යෝග යෙදෙන හැටිත් භංග වීමත් තරමක් සංකීර්ණ ඉගැන්වීමක් .

කඩහන්දී දෝෂය කියලා තවත් දෝෂයක් තියෙනවා . විවාහ වෙන දෙන්නාට එකම මහ දසාවක් ලැබීම නිසා මේ දෝෂය ඇතිවෙනවා . මේක තරමක් මාරක තත්වයක් වෙන්න පුළුවන් කියලා ඉගැන්වෙන නිසා මේ දෝෂය පරීක්ෂා කිරීම සිදු වෙනවානම් හොඳයි කියලා තමයි කියන්න ඕන .

මීට අමතරව තවත් දෝෂ නම් රාශියක් තියෙනවා . වඳ යෝග , ප්‍රසූත දෝෂ , අමනුෂ්‍ය දෝෂ , අවිවාහ යෝග , කාමුක යෝග , සරාගී යෝග වගේ දෝෂ ගොඩක් විස්තර කෙරෙනවා . ඒ ඒ දේවල් පිළිබඳව සැලකිල්ලක් දක්වලා විවාහ පරීක්ෂාව කරනවානම් තමයි අද කාලේ හැටියට හොඳ . මොකද විවාහයක ප්‍රධාන අරමුණ වෙන්නේ දරුඵල ලැබීම . දරුවන් නැතිවීම අදකාලේ වෙනකොට ලොකු ප්‍රශ්නයක් වෙලා තියෙනවා .

පොරොන්දම් පරීක්ෂාවේදී වෘක්‍ෂ විතරක් බලලා විවාහ වීම නිසා දරුවන් ඇතිවීම ගැන කියන එක වැරදියි . කේන්දරේක 5 7 11 කියන ස්ථාන වල අධිපතීන් ඉන්න ග්‍රහයන් සහ ඒ අයගේ මිත්‍ර වීම අදාළ වෙනවා දරුඵල ලැබෙන්න . ඒවගේම පුත්‍රකාරක ගුරු බලවත් වීම වැදගත් වෙනවා දරුවන් ලැබෙන්න . මේ නිසා දරුඵල ලැබීම කියන දේත් පොරොන්දම් මත විතරක් පදනම් වෙලා බලන්න එපා . කේන්දරත් ගැළපෙනවද කියලා පරීක්ෂා කරලා බලලා තමයි තීරණය කරන්න ඕන .

විවාහයක තියෙන අනෙක් ප්‍රශ්නය තමයි දික්කසාද වීම . නොගැළපෙන අය විවාහ වුණාම විවාහයේ යම් යම් ප්‍රශ්න ඇතිවෙන්න බලනවා . ඒ නිසා පුළුවන් තරම් ගැළපෙන කෙනාම විවාහයට තෝරාගන්න බලන්න . එහෙමත් නැතුව විවාහ වෙන්න වුණා නම් ඊළඟට කරන්න ඕන සාමාජීය වශයෙන් වැරදි අඩුපාඩු හදාගෙන , තමන්ගේ ආශාවන් හැගීම් පාලනය කරගෙන , ලැබෙන දෙයින් සතුටු වෙලා ජීවත් වෙන එක . මොකද විවාහයේ ප්‍රතිඵල විදියට දරුවන් ලැබෙනවානම් දරුවන් ආරක්ෂා කිරීම සහ ඒ අයට ඕන සමාජීය සංස්කෘතිකමය වටපිටාව හදලා දීම තමයි දරුවන් ලැබීමෙන් පස්සේ විවාහය තුල වැඩියෙන්ම වැදගත් වෙන්නේ .





විවාහයේ දෙදරා යාමට දරුවන් නැතිවීම යම් හේතුවක් වෙන්න පුළුවන් . ඒ දේට මුණ දෙන්න බැරිකම නිසා මනස අවුල් කරගෙන පවුලත් අවුල් කරගන්නා අය නැතුවම නෙවෙයි . විවාහ වෙලා ළමයි නෑ කියලා කේන්දර අරගෙන එන අයත් නැතුවාම නෙවෙයි . මේ ප්‍රශ්න විසඳගන්න ඕන විවාහ වෙලා ඊට පස්සේ නෙවෙයි . විවාහ වෙන්න කලින් .

තමන්ට යම් ගැටළුවක් තියෙනවා කියලා කේන්දර බලලා කියනවානම් ඒවාට ප්‍රතිකාරත් ඒ විෂය හරහා තියෙනවා . ඒවා විවාහ වෙන්න කලින් ඉඳලාම කරනවානම් විවාහ වෙලා දරුවෙක් ලබාගන්න පුළුවන් යම් සම්භාවිතාවයක් ඇතිකරගන්න පුළුවන් . මොකද මේ ප්‍රතිකාර වලදී කෑම බීම , අඳින ඇඳුම පැළඳුම , වගේ දේවල් වල ඉඳලා යම් සංයමයක් ඇතිකරගන්න උවමනා වෙනවා . විවාහ වෙලා මේ ප්‍රතිකාර කරලා , අද කරන ප්‍රතිකාරයෙන් හෙට දරුවෙක් පිළිසිඳ ගන්නේ නැහැ . සමහර විට අවුරුද්දක වගේ කාලයක් වත් ප්‍රතිකාර කරන්න වෙනවා . මොකද ඇඟට තියෙන ග්‍රහ කිරණ බලපෑම අඩුවෙලා යන්න කාලයක් ගන්නා නිසා . අවුරුදු 20ක් 30ක් ඇඟට තියෙන ග්‍රහ බලපෑම ඉවත් වෙන්න දවසෙන් දෙකෙන් කරන ප්‍රතිකාර වලින් බැහැ .

ඒ නිසා අවදානමට පෙර සූදානම් කියලා ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව අනුව විවාහ පරීක්ෂා කිරීමේ ඉහළ වැදගත් කමක් තියෙනවා . දැන් දැන් ඒ ප්‍රවණතාවය වැඩි වෙනවා වගේම තමයි මේ විෂයට ගරහන අයත් වැඩි වෙනවා . ඒත් නූතන විද්‍යාවේ දියුණුව තියෙන්නේ තමන් ළඟ කියලා පෙන්වන ඇමරිකාව එංගලන්තය රුසියාව වගේ රටවල් වලත් ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව අනුව පර්යේෂණ කෙරෙනවා . මොකද ක්වොන්ටම් විද්‍යාව දියුණු වෙන්න වෙන්නම ඒ විෂය සහ ජ්‍යෝතිෂ විෂය අතර බැඳීම වැඩිවෙන නිසා .

පෙරදිග ජ්‍යෝතිෂ සිද්ධාන්ත වගේම බටහිර ජ්‍යෝතිෂ සිද්ධාන්තත් බිහිවෙලා තියෙනවා . ඒවායේත් පැහැදිලි සත්‍ය තාවයක් පෙන්නුම් කරන නිසා ඒවාත් නරකයි කියලා විසි කරන්න බැහැ . පාරම්පරිකයි කියලා පරණ දේ විසි කරන්නත් නූතන දේ හරි කියන්නත් බෑ වගේම තමයි අලුත් කියලා නූතන දේ විසි කරන්නත් පාරම්පරිකයි කියලා පරණ දේ බැඳ තබාගන්නත් බැහැ . බුද්ධිමය විමසුම අනුව වැඩ කිරීමයි අද කාලේ වැදගත් .

අවසාන වශයෙන් මම ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව ගැන අපවත්වී වදාළ අග්ගමහා පණ්ඩිත අතිපූජ්‍ය බලංගොඩ ආනන්දමෛත්‍රීය මහානායක ස්වාමීන් වහන්සේ විසින් ආචාර්ය රෝහන් සිසිරකුමාර මහතාගේ ජ්‍යෝතිෂ පිවිසුම 1 පොතට ලිව්ව පූර්විකාවේ කොටසක් සටහන් කරන්නම් . ලිපිය අවසානයේ ඔයාලාගේ හිත් වලට එන ප්‍රශ්නයට ආනන්ද මෛත්‍රීය හිමියන්ගේ ඒ අදහස සාර්ථක උත්තරයක් දේවි .

“ යම් තම් පංචාංග ලිතක් බලාගෙන වේලාව වත් හරියට ශුද්ධ කොට නොගෙන දළ කේන්ද්‍රයත් තනාගෙන රාශි භාව දෙකේ වෙනස වත් හරියට තේරුම් නොගෙන වරදවා අනාගත ඵල කියන අයගේ ප්‍රකාශන බොරුවී යෑම නිසා මේ විශ්ෂ්ඨ ශාස්ත්‍රය සමහර විද්වතුන්ගේ නිග්‍රහයට ද ලක්ව ඇත “


අවසාන වශයෙන් ,
ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව ඇතිකළ දියුණුකළ ප්‍රධාන වශයෙන් දහඅටක් වූ මහා සෘෂි වරුන්ටත්
පර්යේෂණ කරමින් තම අත්දැකීම් සෘෂි මතය හා ගළපමින් ජ්‍යෝතිෂය දියුණු කල පුරාණ ආචාර්ය වරයින්ටත්
මාගේ ගුරුවරයින්ටත්
නමස්කාරය වේවා !

දියුණුවෙන් දියුණුවට පත්වේවා !
ඔබ සැමට සමන් දෙවිඳුගේ පිහිට ලැබේවා !

වයලීනෝ
පාරම්පරික ජ්‍යෝතිෂවේදී ( ප්‍රභාශ්වර ජ්‍යෝතිෂ සේවය )
විද්‍යාවේදී ( ජෛවීය විද්‍යා )  ශ්‍රී ජයවර්ධනපුර
Fb - ප්‍රභාශ්වර ජ්‍යෝතිෂ සේවය - Prabhashwara Jyothisha Sewaya
Email – prabhashwara.astro@gmail.com




වයලීනෝ ( දර්ශන ප්‍රභාත් ධර්මවර්ධන ) ( ප්‍රභාශ්වර )
වයලීනෝ ( දර්ශන ප්‍රභාත් ධර්මවර්ධන ) ( ප්‍රභාශ්වර )

Bsc . Bilogical Science
ශ්‍රී ජයවර්ධනපුර විශ්වවිද්‍යාලය
පාරම්පරික ජ්‍යෝතිෂ වේදී
ප්‍රභාශ්වර ජ්‍යෝතිෂ සේවය