නොමැකෙන මතකසටහන් යලි සිහිගන්වන්නට දරන වෑයමයි....

Breaking

Post Top Ad

Nov 30, 2020

මරණය පුරෝකථනය කිරීම






( මම විසින් ලියන ලද සම්පත පුවත්පතේ පළවුණු ලිපියකි )


පසුගිය දවසක බොහොම අවාසනාවන්ත විදියට මහනුවර ප්‍රදේශයේ එකම පවුලේ අම්මෙක් තාත්තෙක් සහ කුඩා දියණිය ගිලා බහින ලද ගොඩනැගිල්ලකට යට වෙලා මිය ගියා . මේ සිද්ධිය ගැන බොහොම උපේක්ෂාවෙන් බලාගෙන හිටියේ මුහුණුපොතේ එහා මෙහා යන ඒ තුන් දෙනා වෙනුවෙන් ලියපු කවි කතා නිසඳැස් එහෙම බල බල . 


මේ අතරේ මගේ යහළුවෝ කීප දෙනෙක්ම මගෙන් ඇහුවා ඔයාගේ ඔය ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාවට මරණය ගැන විස්තර කරන්න , මරණය ගැන පුරෝකථනය කරන්න හැකියාවක් නැත්ද කියලා . මේ ලිපිය ලියන්න කල්පනා කරේ ඒ වෙනුවෙන් යම් සටහනක් තියන්න . 


මරණය විද්‍යාත්මකව අර්ථ දක්වනකොට ආකාර කීපයකින් අර්ථ දක්වනවා . ජීව විද්‍යාත්මකව මරණය පත්වුනා කියලා කියන්නේ මොළයට ඔක්සිජන් සහ රුධිරය සැපයීම සම්පූර්ණයෙන්ම නැවතිලා ජීවියාගේ සියළු ජීව ක්‍රියා සිදු වීම නතර වීම . අපේ ශරීරයේ සියළුම ක්‍රියාකාරකම් සිදුවෙන්නේ එන්සයිම ක්‍රියාත්මක ප්‍රතික්‍රියාවලින් . මේ වෙනුවෙන් ශක්තිය වැය වෙනවා . මේ ශක්තිය ලබාගන්න ග්ලූකෝස් දහනය කරන්න ඔක්සිජන් ශරීරයට අවශ්‍ය වෙනවා . ඔක්සිජන් පෙනහළු වලින් රුධිරයට එකතු කරන අතරේ හෘදවස්තුව මේ රුධිරය ශරීරය පුරා අරගෙන යනවා . 


ශරීරය සම්පූර්ණයෙන්ම පාලනය වෙන්නේ මොළයෙන් නිසා මොළය නිසියාකාරව වැඩ කරන්න නම් මොළයට ඔක්සිජන් සැපයෙන්න ඕන . මේ ඔක්සිජන් සැපයීම නතරවෙලා ඉතාම සුළු වේලාවකින් මොළය මරණයට පත් වෙනවා . මොළය මරණයට පත්වෙලා සුළු වෙලාවක් යනකොට අනිත් ඉන්ද්‍රියයන් අක්‍රිය වෙනවා . මේ එක්ක ශරීරයේ තිබුණු ප්‍රාණය , ශරීරයෙන් ඉවත් වෙනවා . මේ නිසා සෛලවල කෙරෙන ජෛවීය ක්‍රියාකාරකම් සිදුකරගන්න බැරුව සෛළත් මරණයට පත් වෙනවා . මේ සියල්ල එකිනෙකා හා සම්බන්ධව ක්‍රියාත්මකවන කරුණු වුණත් මේ සියල්ලටම අයත් වෙන්නේ ශක්තිය . 


මනුෂ්‍ය ශරීරයක ස්කන්ධයක් තියෙනවා . ඊට අමතරව විඥ්ඥාණ ශක්තියක් තියෙනවා . අයින්ස්ටයින්ට අනුව යම් තත්ත්ව මත ස්කන්ධය කියන්නේ ශක්තිය ම තමයි . ඒ අනුව මේ ස්කන්ධ සහ විඥ්ඥාන කියන ශක්තීන් දෙකේ තියෙන අන්‍යෝන්‍ය සම්බන්ධය අනුව තමයි ජීවියෙක් ජීවත් වෙන්නේ . 


ඔය දෙක අතර තියෙන සම්බන්ධය ඔස්සේ කෙනෙක් ජීවත් වෙනකොට විඥ්ඥානයට අයත් ශක්තියේ අපි ගිය ආත්මයේ ඉඳලා අරගෙන ආව පිං පවු වලට අදාළ ශක්තියත් ගබඩා වෙලා තියෙනවා . ඒවා ස්කන්ධ ශරීරය එක්ක අන්‍යෝන්‍ය වශයෙන් හුවමාරු වෙලා ශරීරයේ පැවැත්මත් සිදුවෙනවා වගේම තමයි අපිට සිදුවෙන සහ අපි විසින් කරන දේවල් වලින් අපිට ලැබෙන හොඳ නරක ප්‍රතිඵල වලටත් හේතු වෙනවා . 


ඔය ශක්තිය හිමි වීම අනුව ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාවෙන් සිදු කරනු ලබන ජන්ම පත්‍ර පරීක්ෂාවකදී කෙනෙක්ගේ ආයුෂ , කර්මය කියන දේවල් පදනම් කරගෙන සහ ග්‍රහයින්ගේ ග්‍රහ ගමන පිළිබඳ බොහොම සියුම් ලෙස බලාගෙන ඉඳලා මරණය සිදුවීම පිලිබඳ පැහැදිළි නිවැරදි අදහසක් ලබාදෙන්න පුළුවන් . 


මේ අනුව බලනකොට බුදුදහමේ ඉගැන්වෙන මරණ ආකාර අනුව ජ්‍යෝතිෂ ශාස්ත්‍රයත් එක්ක ගැළපීමෙන් මරණය වීම පුරෝකථනය කිරීම ජන්ම පත්‍රයක් ඔස්සේ සිදුකරන්නේ කොහොමද කියලා පැහැදිලි කරගන්න පුළුවන් . 


බුදු දහමෙ ආකාර හතරක මරණයක් ගැන කියවෙනවා . ඒ ආයුෂ ක්ෂය මරණය , කර්ම ක්ෂය මරණය , උභයක්ෂය මරණය සහ අකල් මරණය කියන මරණ වර්ග හතර . අපි බලමු මොනවද මේ හතරෙන් අදහස් කරන්නේ කියලා සහ ඒවා කේන්දරේට කොහොමද සම්බන්ධ වෙන්නේ කියලා .  








කර්ම ක්ෂය මරණය කියලා කියන්නේ කෙනෙක් කරන ලද කර්මය අවසන් වීම නිසා , ඒ කියන්නේ පිං පවු ආදී කර්ම අවසන් වීම නිසා මරණයට පත්වීම . කෙනෙක් ආයුෂ තිබුණත් කර්මය අවසන් වෙනවා නම් ඒ කෙනාට මරණයට පත්වෙන්න වෙනවා . කේන්දරයක ලග්න භාවයෙන් තමයි කර්මය පෙන්නුම් කරන්නේ . ඒවගේම ලග්න භාවය තමයි ජනක කර්මය පෙන්නුම් කරන්නේ . ජනක කර්මය කියලා කියන්නේ මරණින් මතු සත්ත්වයා වෙනත් භාවයකට පත්කර අලුත් පුද්ගලයකු බවට පත් කරලා නැවතත් උපදවන්නා වූ කුශලාකුශල කර්මයට . මේ නිසා කර්මය ක්ෂය වීම ලග්න භාවයෙන් පරීක්ෂා කරන්න පුළුවන් වගේම තමයි කර්මක්ෂය මරණය සම්බන්ධවත් ලග්න භාවයේ බල දුබලතා අනුව පුරෝකථනය කිරීමේ හැකියාවක් පවතිනවා . 


ආයුෂ ක්ෂය මරණය කියල හඳුන්වන්නේ කෙනෙක්ගේ ආයුෂ අවසන් වීම නිසා ඇතිවෙන මරණයට . ඉපදෙනකොටම කෙනෙක් ආයුෂ ශක්තියක් අරගෙන එනවා . මේ ආයුෂ නොයෙක් හේතුන් මත අඩුවෙනවා සහ වැඩි වෙනවා . ඒ වගේම තමයි කාලයත් එක්ක ආයුෂ අවසන් වෙනවා . මේ නිසා කර්මය තිබුණත් ආයුෂ අවසන් වීම නිසා කෙනෙක් මරණයට පත් වෙනවා . ආයුෂ ක්ෂය මරණය කේන්දරේ පෙන්නුම් කරන්නේ 8 වෙනි භාවය ඔස්සේ . කේන්දරේ 8 වෙනි භාවය උපඝාතක කර්මය පෙන්නුම් කරනවා . ජනක කර්මයක විපාක කර්ම පරම්පරාව වන එම සත්ත්වයා විනාශ කරන්නා වූ කර්මය උපඝාතක කර්මය විදියට හඳුන්වනවා . මේ නිසා කේන්දරේ 8 වෙනි භාවයේ බල දුබලතා අනුව ආයුෂ ක්ෂය මරණය සම්බන්ධව අදහසක් ගන්න පුළුවන් වෙනවා . 


උභයක්ෂය මරණය කියලා කියන්නේ ආයුෂ ක්ෂය සහ කර්ම ක්ෂය කියන දෙකම නිසා සිදුවන මරණයට . මේකේදී ආයුෂ සහ කර්මය කියන දෙකම එකවර අවසාන වීම වෙනවා . ඒ නිසා ජීවත් වෙන්න අවශ්‍ය ශක්තිය අහිමි වීම නිසා මරණයට පත්වෙනවා . ජනක කර්මය සහ උපඝාතක කර්මය කියන දෙකේම ප්‍රතිඵලයක් විදියට තමයි මේ මරණය සිදුවෙන්නේ . මේ සම්බන්ධව පරීක්ෂා කරන්න නම් කේන්දරේ ලග්න භාවය සහ අටවෙනි භාවය කියන භාව දෙකේම ශක්තිමත් භාවය සම්බන්ධව පරීක්ෂා කරලා බලන්න වෙනවා . 


අකල් මරණය කියලා කියන්නේ කර්මය ආයුෂ කියන දෙකම තිබිලාත් වෙනත් හේතුවක් නිසා මරණයට පත් වීම . මේ මරණය පෙන්නුම් කරන්නේ කේන්දරේ ග්‍රහ පිහිටීම් අනුව . අකල් මරණයට ආයුෂ ශක්තිමත් , කර්මයත් ශක්තිමත් කෙනෙක්ට මුහුණ දෙන්න අවස්ථා ඇතිවෙනවා . අද කාලේ නම් අකල් මරණයක් කියලා කියන්නේ වයස තිබිලත් කලින් මිය ගිය කෙනෙක්ට . ඇත්තටම ඔය මැරෙන්න තව වයස තියෙනවා කියන එක සාධාරණ කතාවක් නෙවෙයි . 


ඒක අපි හිතෙන මවා ගත්ත දෙයක් . ජීවත් වෙන වයස ඒ ඒ කෙනාට වෙනස් නිසා සාපේක්ෂව අපිට අකල් මරණයක් වුණාට ඒ මියගිය කෙනාගේ නියම කාලයේ සිදුවුණු මරණය වෙන්න පුළුවන් ඒ වෙලා තියෙන්නේ . කොහොම වුණත් ජ්‍යෝතිෂයේ අකල් මරණය විදියට හඳුන්වන මරණ අවස්ථාව හඳුනාගන්න ග්‍රහ පිහිටීම් ඉතාම සූක්ෂමව පරීක්ෂා කරලා බලන්න අවශ්‍ය වෙනවා . 


ඔය ක්‍රම වලට මරණය සිදුවෙන්න කේන්දරේක බලපාන ප්‍රධාන ග්‍රහ පිහිටීම් වලට වග කියනා ග්‍රහයින් වෙන්නේ ලග්නාධිපති ග්‍රහයා , අටවැන්නාධිපති ග්‍රහයා , 22 වැනි දෙර්කාණාධිපති ග්‍රහයා , 64 වැනි නවාංශකාධිපති ග්‍රහයා සහ 3 වැන්නාධිපති ග්‍රහයා යි . මීට අමතරව කේන්දරේක වෙනත් ග්‍රහයින්ගේ දුර්වල අවස්ථාත් මරණයට හේතු වෙනවා . 


උදාහරණයක් විදියට මෙන්න මේ අවස්ථාව ගමු . උන්න දරුවෙක් ඉපදෙනවා . එයාගේ කේන්දරේ හොඳ ග්‍රහ පිහිටීම් දෙකක් තියෙනවා . ඒ නිසා කේන්දරේ මහා පුරුෂ යෝග වගේ හොඳ බලවත් යෝගයක් පිහිටලා තියෙනවා . මේ දේ මෙහෙම තිබුණත් සමහරවිට කේන්දරේ දුර්වල ග්‍රහයෙක්ගේ බලපෑම නිසා මරණය වෙන්න පුලුවන් . අකල් මරණ ගණයට වැටුනත් මේ මරණය වෙන්නේ ග්‍රහ බලපෑමක් නිසා . 


මරණය පිලිබඳ ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව ඔස්සේ පුරෝකතනය කරන්න පුළුවන් ද කියන එකට උත්තරේ වෙන්නේ  “ ඔව් “ කියන උත්තරේ තමයි . ඒ වුණත් ජ්‍යෝතිෂ වේදීන් ඒ සම්බන්ධව උනන්දු වීමක් වෙන්නේ අඩුවෙන් . ඒකට යම් යම් හේතු බලපානවා . එකක් තමයි මරණය ගණනය කිරීම ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාවේ තියෙන අතිශය සංකීර්ණ ගණනය කිරීමක් . සමහරවිට සතියක් දෙකක් වුණත් ගණනය කරලා තමයි මරණය ගැන කියන්න වෙන්නේ . 


ඒවගේම මරණය සිදුවන අවස්ථාව ගැන කෙනෙක්ට කල් තියා කීම ප්‍රශ්නයක් වෙනවා . මොකද අහවල් දවසේ මම මෙන්න මේ විදියට මැරෙනවා කියලා කිව්වම ඒ කෙනා හිතෙන් මිය යනවා . ඊට පස්සේ ජීවත් වෙන්නේ මළකඳක් වගේ . ඒ නිසා නියමිත කාලයට වඩා කලින් මිය යන්න ඉඩ තියෙනවා . ඒ නිසා මිය යන කාලය ගැන ඇහුවට කියන්නේ නැති අවස්ථා එනවා . මේ කොහොම වුණත් දක්ෂ පළපුරුදු සහ උගත් ජ්‍යෝතිෂ වේදියෙක්ට ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව ඔස්සේ කෙනෙක්ගේ මරණය සිදුවීම ගණනය කරලා නිවැරදිවම කියන්න පුළුවන් ඉගැන්වීමක් ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාවේ තියෙනවා . 


රෝගී වෙලා , රෝගයට ජ්‍යෝතිෂ ප්‍රතිකාර ගන්න එන කීප දෙනෙක්ටම දැඩි ඉල්ලීම මත ගණනය කරලා මරණය සිදුවන කාලය සඳහන් කිරීමෙන් මේ න්‍යායන් කොයි තරම් නිවැරදිද කියලා අත් දැකීමෙන් ම අවබෝධ කරගන්න මටත් අවස්ථාව ලැබුණා . ඒ නිසා ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාවේ යම් යම් දුර්වල තැන් අල්ලගෙන විවේචනය කරන්න හදන අය කරන්න ඕන මේ විෂය සම්බන්ධව තරමක් ඉගෙනගෙන අඩුම තරමේ තමන්ගේ ජීවිතය වත් මේ එක්ක කොයි තරමට ගැළපෙනවද කියලා විමසුමට ලක් කිරීම . ඒකෙන් මරණය වුණත් පුරෝ කථනය කරගෙන තමන්ට ඊට කලින් කරගන්න පුළුවන් පිං දහම් ටික කරගන්න පුළුවන් වෙයි කියලා අපිට විශ්වාස කරන්න පුළුවන් . 


එච් එච් ඩී පී ධර්මවර්ධන

පාරම්පරික ජ්‍යෝතිෂවේදී

( ජෛවීය විද්‍යා )

ශ්‍රී ජයවර්ධනපුර විශ්වවිද්‍යාලය







No comments:

Post a Comment

Pages