මැරුනත් මේ පුරේ - මේ මනරම් සමේ උපදින්ට මතු වාසනා



ඉතාම සතුටෙන් මේ පොස්ටුව ලියන්නට වන්නෙමි .

මේ මොහොතේ මුහුණේ සිනහව උපරිමය .

හදවතෙහි මෛත්‍රී සිතිවිලි අප්‍රමාණය .

නිම්හිම් රහිත සතුට උතුරා දෝරෙ ගලායයි .

ඉතාම අඩු විදුලිබිලක් අපිට ලැබෙන හෙයින් අපගේ ශීතකරණයට සපයන විදුලිය දැනට මසකට දෙකකට පමණ සිට අපි ආදරයෙන් විසංධි කළෙමු .

එබැවින් වෙනදා මෙන් එකවර ආහාර පාන ගොඩගසාගෙන කකා බිබී ආතලයේ සිටීමට නොහැකි තත්ත්වයක් උදාවී තිබේ .

මස් මාළු ගෙන ආ විට ඒවා තැබීමට ශීතකරණය යොදා ගත්තද ඒවා අවසබ් වූවිට අපි ආදරයෙන් නැවතත් ස්විචය විසංධි කරන්නෙමු .

කාලයක සිට තාත්තා ගෙදරට අවශ්‍ය කෑම බීම ගෙන එන්නට ඉදිරිපත් වන්නේ නැත .

මන්දයත් , තාත්තා ගෙනෙන දේවල්වල යම්කිසි හෝ හොඳක් දැකීමට අම්මා දන්නා හෙයිනි .

තාත්තා මට කියන්නේ පුතේ කවදා හරි කසාද බැඳගත්ත දවසක එළවලු තුනපහ ගන්නට බිරිඳටම ඉඩදී බලා සිටින්න කියාය .

ඒ තාත්තා අම්මාට ඇති ආදරය මගෙන් මගේ බිරින්දෑටද උරුම කරදීමට ඇති ආසාවෙන් විය යුතුය .

එම හේතූන් කරණකොට සුපුරුදු පරිදි අම්මා සමග ගෙදරට අවශ්‍ය කළමනා ගෙන ඒමට උදෑසන නිවසින් පිටත්වීමි .

මගේ මෙත් සිතෙහි පහළවීම ඇරඹුණේ එතැන් සිටය .

පාරේ ගල් ගැලවී නැත . පාර හදා දෙන්නම් කියා චන්ද කාලයට ගමට එන පූසිගේ වෙතාලා පාර හොඳින් සාදා නිමකර ඇත .

ඒ හොඳ කම උපරිම හෙයින් වැටේවි යන බිය නිසා අම්ම මගේ අතින් අල්ලාගෙන ඒම සුන්දර මාවත තරණය කලේ නැත .

පාර අයිනේ කාණුව ඉතාම පිරිසිදුය . කාණුව සිමෙන්තියෙන් බැඳ ඉතාම ලක්ෂනට කපරාරු කර කොලපු මැද ඇත .

බස් නැවතුමනම් ළඟදී ඉතාම අබලන් තත්වයට පත්කර ඇති හෙයින් යන්තම් වැහි පොදට නොතෙමී අම්මාටද මටද ඒ යට සිටීමට නොහැකි විය .

ලංකාවට ඊයේ ගෙන්වන ලද ලඩගම බස් එකක් පළමුව පැමිණි හෙයින් අම්මාද මමද එයට ගොඩවීමු .

බසයේ කොන්දොස්තරයා බෙහෙත් සීට්ටු පොතින් අපි කියන්නත් කලින්ම බෙහෙත් ලියා සල්ලි ඉල්ලුවේය .

අම්මා සල්ලි දී බෙහෙත් සීට්ටුව මා වෙත පෑවාය .

බෙහෙත් සීට්ටුවේ ඉලක්කම් කීපයකින් බෙහෙත් ලියා ඇතිබව මට පසක් විය .

බස් ඉස්ටැන්ඩයට යනවිට එහි ඇති පොදු වැසිකිලියේ ගදක්වත් අපට දැනුනේ නැත .

කොටින්ම කියනවානම් පාර අයිනේ බුලත් කෙල පාරක්වත් , සිගරට් කොටයක්වත් නැත .

බස් නවතුම්වල ඉන්නා කෙල්ලන් තමාගේ විලි වසාගන්නට ඉතාම දිග මනස්කාන්ත දිස්නය දෙන ඇඳුම් ඇඳ සිටි හෙයින් ඔවුන්ගේ වානර මුවසේ නැබමුල සුරති ගති බලා ගැනීමට නොහැකි විය .

සමහර කෙල්ලන් තමාගේ කොල්ලාගේ ඇඟේ එල්ලී සිටින්නේ කොල්ලා හෙට වෙන කෙල්ලෙකු වෙත යාවි යන බියෙන් නොවියයුතුය . හුදෙක්ම එය කොහොඹ ගහට කරවිල වැල නොගියා වැනිය .

කොල්ලා ඉතාම පෙම් පාට මූණෙන් කතා කරන්නේ කෙල්ලට ආදරය පෙන්වීමටය . නැතුව ඒකිව එපා වූවා බව පසක් කර දීමට නොවේ .

සමහර කපල් පාරේ ඇවිදිති .

කෙල්ල සුරඟනකි ,

කොල්ලා මහේශාක්‍ය ලීලාවෙන් කෙල්ල සමග දොඩ දොඩ යති.

සමහර කපල් ඇල්වතුර වගේය. කොල්ලාද කෙල්ලද මනාව වෙන් කොට හඳුනාගත් හැක .

මෙම මනස්කාන්ත දසුන් විදුලිවේගයෙන් නරඹ නරඹ සිටිනවිට අම්මා මගේ අතින් ඇද්දාය .

“ මොනවද බලන්නේ යමු සතොසට “
මම දැන් අම්මා සමග සතොස බලා යන්නෙමු .

වීදිය දිගේ යනවිට ගේ කපල් එකක් වැනි ලුක් එකක් නොතිබෙන දෙපලක් නොදැක්කෙමි .

ගණිකාවක්මෙන් නොවන කෙල්ලන් කීප දෙනෙකු නොදැක්කෙමි .

පාරේ පදික වෙළෙන්ඳන් නොමැත .

සියල්ලෝම තම තමන්ගේ කඩ තුල වෙළඳාමේ යෙදී ඇත .

කිසිවෙකු “ලාභයි ලාභයි අපෙන් ගන්න” කියා කෑගසන්නේ නැත . ඔවුන් මිල මුදලින් සන්තෘප්තය .

ඔවුන්ට ඕන කර තිබෙන්නේ පාරි භෝගිකයන්ට මනා සේවයක් කිරීමටය .

මිනිසුන් බදුමලු කර තබාගෙන යන්නේ ඉතාම සතුටිනි . ඒම බදු මලු පිරී ඉතිරී යයි .

මේ අතර අතරින් පතර දකින සමහර කෙල්ලන් සීගිරි ලලනාවන් වැනිය .

ඇඳ ඇති හැට්ටය කරෙන් ගැලවෙන්න ඔන්න මෙන්න නැත .

ඉන මිටින් ගත නොහැක .

ඇස් නිලුපුල් නොවැනිය .

විරිත්තන විට කට කොමඩු පළුවක් වැනිය .

නිතඹ සරළ අනුවර්තී චලිතය මනාව විදහාලන බට්ටා ඔරලෝසුවක් වැනිය .

එම චලිතය ගත්කල සමහරුන්ගේ ආවර්ත කාලය කිලෝ තත්පර වලින් මැනිය හැක . සමහරුන්ගේ නැනෝ තත්පර වලින් මැනිය හැක .

මම ක්ෂණිකව තර්ක කරන්නට ගත්තෙමි .

නැනෝ නම් හොඳය . කිලෝ නම් බෝරින්ග්ය

මෙම තර්ක සමග නොදැනීම මම සතොස නමැති දන්සල වෙත එළඹ ඇත .

රාජකීය දන්සල වන හෙයින් මෙහි සෙනග පිරී ඉතිරී ඇත .

බෑග් තබන්නට තනි රත්‍රන් වලින් සාදන ලද රාක්කයකි .

වෙළඳ ද්‍රව්‍ය තැබීමට තනි රිදීයෙන් වාත්තු කල රාක්කය .

තන්හි තන්හි වෙළඳ සේවිකාවන් සීරුවෙන්ය .

ඔවුන් මනාකොට ඔසරිය අඳවා , බෝරිච්චි අත් සහිත හැට්ට ඇඳ , මුතුමාල ගෙලෙහි බැඳ සෙක්සි බැල්මෙන් පාරි භෝගිකයින් මන්මත් කරවන ලගන්නාසුලු කාරුණික වදනින් කතා කරමින් සිටී .

ප්‍රධාන නිලධාරිනිය ඉතාම අලංකාරය .

ඇය පාරිභෝගිකයින්ට රළු වචන කියන්නෙම නැත .

වැඩිපුර සිලි කවරයක් ගන්නා විට තවත් කවරයක් දෙන්නේ බඩු මලු කඩා වටේ යන බියෙන්ය .

එම කරුණාවන්ත කම හේතුවෙන් මට ඇයගේ කටේ දැමීමට සිතුනි .............. මසුරන්

බඩු කිරණ එවුන් ඉතාම විනය ගරුකය .

කෙල්ලන් කොල්ලන් පෙම්බස් දොඩ දොඩ පාරිභෝගිකයාගේ කාලය කන්නේ නැත .

ඉතාම යුහුසුළුව බඩු කිරා දේ .

(ඔවුන්ගේ අම්මාවරුන් සහ තාත්තා වරුන්ට මගේ මෛත්‍රී සිතිවිලිවල පිහිටෙන් තාමත් කිවිසුම් යායුතුය )

බිල් සකසන ලලනාව ඉතාම කාරුණිකය .

සීරුවට බඩු මලුවල ගණන් බැලුවාය .

එබැවින් එක් පරිප්පු කවරයක් හිල් වී පරිප්පු ටික එතනම බූමිගත උනේ නැත .

( වෙලාවට බිල ගහල තිබුනේ නෑ )

එනිසා මට ඇයගෙද කටේ දැමීමට සිතුනි...........මසුරන්

නැවත ගමන් කලේ ආහාර නගරය වෙතය .

ඒ යන අතරතුර හිස මදක් එහෙ මෙහෙ හරවා බැලූයෙමි .

රාජකීය පස්ස සහිත උන්ගේ මූණු තන්හි තන්හි එල්ලා නැත .

ඒ අතර ඔවුන්ගේ පස්ස ලෙවකන උන්ගේද ෆොටෝ කෑලි නැත .

සිඟමන් යදින උන් එකෙක් බෙහෙතකටවත් නැත . පදික වේදිකාවේ යන එන පැති සම්මත කර ඇත .

එනිසා විනය ගරුක පිරිස ඉතාම පිලිවෙලකට එහි ඇවිදියි .

පාරේ ආලෝකය වැඩි කරනුවස් විදුලු පහන් තව දුරටත් දැල්වෙයි .

වාහන පාරේ ඉතාම විනීතව ගමන් කරයි .

වාහන මෙහෙයවීමට පොලිස් බල්ලන් කිසිවෙකු යොදවා නැත .

සෑම පාරක් අයිනේම ටියුෂන් මාස්ටර්ලාගේ අනුග්‍රහයෙන් දජ පතාක නංවා ඇත .

ටිකට් වෙළෙන්ඳන් ඇත්තෙම නැත .

මොකද මිනිසුන් මුදල් මත හඹා යන්නේ නැත .

ඔවුන් මුදලින් සන්තෘප්තය .

හැම කෙනෙක්ම පාහේ ඇඳ සිටින්නේ කසී සළු වැනි ඇඳුම්ය .

කඩවල්වල හෙට්ටු කරන්නන් නැත .

ගියා ගත්තා සල්ලි දුන්න ආවා .

අසරණ මහල්ලන් පාරේ දක්නටවත් නැත .

කෑමට යමක් ඉල්ලගෙන එන හිඟන කොල්ලන් කෙල්ලන් පෙන්නටවත් නැත .

ආරක්ෂක අංශ මූලස්ථාන වසා ඇත .

ටියුෂන් කඩවල ළමෝ ඉතාම හික්මීමෙන් ඉගෙන ගනිති .

දැන් ආහාර නගරයට පිවිසියෙමු .

ඒ සී නොමැති හෙයින් එය ඉතාම රස්නෙයක් සහිත ස්ථානයක් විය .

එහිද සේවිකාවන් මනා රූ සපුව සහිත මූසල පෙනුමක් කොහෙත්න්ම නැති අයය .

එහි අප වැඩි වෙලා රැඳුනේ නැත .

නැවත ගෙදර ඒමට අපි ත්‍රී විලරයකට ගොඩ වීමු .

එහි රියදුරා සිගරටයක් අතෙහි පත්තු කරගෙන ත්‍රීවිල් එලවන්නේ නැති තරම් හොඳ එකෙකි .

පාරේ මනාලෙස පලස් අතුරා තන්හි තන්හි රඹ කැන් සිටුවා , පුන් කලස් තබා ඇත .

පාර අයිනේ ගෙවල් වල දජ පතාක නංවා තිර රෙදි ඇද ඇත .

ගෙවතු පේරාදෙණියේ මල් වතු වැන්න .

පාරේ වලවල් නැති හෙයින් අපි තිගැස්සීම වලට ලක් නොවී ගමන් කළෙමු .

ගෙදර එන විට ඒ අතරමග ඇති බාලිකා පාසලේ කෙල්ලන් බල්ලන් මෙන් පාරෙහි සිටියේ නැත .

(එනම් එම පාසලට ඇරී ඇත )

කෙල්ලන් ගමන් කරේ ඉතාම විනීතවය .

පේලි පේලි පේලි සැදී ඇදෙන ගව රැලක් වැන්න .

එක කෙල්ලෙක් ත්‍රීවිලරයට හැප්පෙන්න ගියේ නැත .

රියදුරා ඒ කෙල්ලට එළදෙනක් යයි සෙමෙන් බැන්නේ නැත .

නිවසට ආ මම කල්පනා කරන්නට වීමි .

දස දහසක් සක්වල කම්පාකොට බුදුවී , කෙල ලක්ෂයක් සතුන් නිවන් දක්වන්නාවූ  , මෛත්‍රී බෝසතුන් උපදින ,

කේතුමතී රජදහනේ උපන් මම වාසනාවන්තයෙක්මි .

මේ ඒ කේතුමතී රජදහනේ ගීතයයි .

දන්සැල් දොරෙහි නැත යදියෝ
සල්පිල්වලය පුරවැසියෝ
පන්සිල් රකිති මැරවරයෝ 
මේ කේතුමතී නුවරයි
මේ කේතුමතී නුවරයි

නොමැත ඇසක කඳුලක් නොවැටුනොත් රොඩු කැබැල්ලක්
දකිනු නොහැක ලේ බිඳුවක් නොමළොත් මකුණෙක් මදුරුවෙක්
මල බැඳුනු ගිනිදණ්ඩේ දැල් බදිත් මකුළු සේනා
වෙඩි හඬ අසනු රිසි දනෝ පුපුරුවති අහෝ රතිඤ්ඤා
මැරුනත් මේ පුරේ - මේ මනරම් සමේ
උපදින්ට මතු වාසනා

දස රද දම් නිමිති පැවතී
නර පති ඇමති වඩන රුතී
සත වෙත පතල මෙත සදතී
මේ කේතුමතී නුවරයි
මේ කේතුමතී නුවරයි

රැකෙයි අකුරට නීතිය -දෙයක් වේ නම් යම්
සුදුස්සාටම අයිති වී ඇත -නැත අක්රමිකතා
වැඩෙයි සුහදතා-සුන්දරතා-සුවතා
අහෝ සැපයි සැපයි - මෙපුර විසුමනම් 
මැරුනත් මේ පුරේ - මේ මනරම් සමේ
උපදින්ට මතු වාසනා

කියමින් නිබඳ ගී මියුරූ
දකිමින් අවට රූ සොඳුරූ
සතුටින් රඟති මේ නුවරූ
මේ කේතුමතී නුවරයි
මේ කේතුමතී නුවරයි

නැත මුදලේ වටිනාකම්
බුහුමන් කරත් ශිල්ප ශාස්ත්‍රයටම
නැත පවුල්වාද- පිල් බේද,-කුල වාද- දෑ වාද
නැත බදු බර-පවුල් බර- ජීවන බර
මැරුනත් මේ පුරේ - මේ මනරම් සමේ
උපදින්ට මතු වාසනා…







වයලීනෝ ( දර්ශන ප්‍රභාත් ධර්මවර්ධන ) ( ප්‍රභාශ්වර )
වයලීනෝ ( දර්ශන ප්‍රභාත් ධර්මවර්ධන ) ( ප්‍රභාශ්වර )

Bsc . Bilogical Science
ශ්‍රී ජයවර්ධනපුර විශ්වවිද්‍යාලය
පාරම්පරික ජ්‍යෝතිෂ වේදී
ප්‍රභාශ්වර ජ්‍යෝතිෂ සේවය

No comments:

Post a Comment